עמוד:8

מודולאריות וגמישות – הספרים בנויים באופן מודולארי . כל פרק נושא הוא , בדרך כלל , יחידה עצמאית , שאינה תלויה ביחידות אחרות . מבנה זה מאפשר למורים לבחור את סדר הוראת הפרקים באופן המתאים להם ולכיתתם , ולקבוע את הרצף הנכון להם . אפשר אף להאריך את משך ההוראה בפרק אחד ולקצר בפרק אחר , למשל : ללמד רק חלק מהטקסטים או לבצע רק חלק מהפעילויות . באשר לפעילויות בטקסטים – אין הכרח לבצע את כולן , אך סדר הפעילויות הוא , בדרך כלל , היררכי . התאמה לשונ ? ת התלמידים ? המודולאריות בספרים מאפשרת התאמה ליכולות השונות ולצרכים השונים של התלמידים בכיתה . גם הגיוון בטקסטים – סוגי הטקסטים ורמתם הלשונית – מאפשר בחירה והתאמה של טקסטים ופעילויות לפי רמת התלמידים . התשאול בפעילויות מגוון , והוא כולל שאלות פתוחות וסגורות . ההתאמה לשונות התלמידים מתאפשרת הן הודות להרכבים השונים לעבודה בכיתה ( ראו למטה , ( הן הודות לפעילויות מטרימות של אוצר מילים בטקסטים שנמצאו ראויים לכך . הרכבים שונים לעבודה בכיתה – הפעילויות מתאימות לעבודה בהרכבים שונים : עבודה עצמאית של תלמידים , עבודה בזוגות , בקבוצות או במליאה . ההרכב המומלץ מצוין ליד הפעילות . ההמלצות לגבי ההרכבים הן מענה לשונות התלמידים : פעילויות מורכבות ומאתגרות מומלצות לעבודה בזוגות או בקבוצות .   ידידותיות – הקפדנו על עיצוב ידידותי ומושך בספרים , כדי שיהיו קלים להבנה ונעימים לקריאה . נעשה שימוש רב באלמנטים גרפיים , כגון : גודל האות , הכותרות , הרווח בין הפסקות , אמצעי ההמחשה , הצבע , מרווח בין שורות ועוד .   כל פרק נושא נפתח בעמוד שער כפול , ובו תצלומים ואיורים . בטקסטים השתדלנו לחקות את הצורה החיצונית של הסוגה , כדי להציג לתלמידים מאפיינים חשובים שלה . הושקעה מחשבה רבה בניסוח ההוראות בפעילויות , כך שיהיו בהירות ומובנות לתלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר