|
עמוד:
תיאור היחידה ביחידה זו שני טקסטים . הטקסט עצי החיים הוא הטקסט המרכזי להוראה . הטקסט מצילים את החורשה הוא טקסט נלווה , המרחיב את העיסוק באוצר המילים ובנושא של היחידה . סדר ההוראה של הטקסטים ביחידה הוא בבחינת המלצה : טקסט ראשון : עצי החיים - כתבה טקסט שני : מצילים את החורשה - טקסט מתוך ספר לימוד אם בוחרים לשנות את הסדר , כדאי לבדוק אילו התאמות יש לעשות בפעילויות המוצעות ביחידה , כיוון שלעתים יש זיקה בין הפעילויות בשני הטקסטים . ואולם , מהלך ההוראה הפנימי של כל טקסט אינו מודולרי . ברוב המקרים פעילות אחת נובעת מקודמתה , נשענת ומסתמכת עליה ( מהלך פנימי לכל טקסט יוצג בהמשך . ( שיקולים בבחירת הטקסטים ביחידה שיקולים בבחירת הטקסט המרכזי עצי החיים מאת בר חיון / עפ"י כתבה מתוך כתב העת 'עיניים' מאפייני תוכן : הטקסט תומך בנושא 'שמירה על הסביבה' מהיבט מדעי ( החשיבות האקולוגית ) ובממד הגלובלי ( ניו זילנד , דרום אמריקה , אסיה . ( יש בטקסט מידע רקע ( הגדרה ותיאור של יערות גשם ) עבור קורא צעיר שאינו מכיר את המושג המרכזי . הבעיה ( הכחדת העצים ) מוצגת בפשטות . הטקסט עשוי לעניין ילדים משום התיאור הציורי של יערות הגשם . מאפייני מבנה : הכתבה מממשת את המטרה החברתית של הסוגה ( מידוע , תיאור והסבר ) ומציגה עמדה כמקובל בכתבות עיתונאיות . המבנה ידידותי משום הפתיח האישי " ) כשטיילתי לפני כמה שנים , ( " ... הרעיון מתפתח מפסקה לפסקה ( הפסקאות מובחנות , ( וכל משפט בו מוסיף על הנאמר במשפטים קודמים ( מיעוט חזרות . ( מאפייני לשון : אוצר מילים ספציפי לנושא , קבוצות מילים בעלות משמעות דומה ( מילים בעלות משמעות חיובית ומילים בעלות משמעות שלילית , ( שמות פעולה מועטים יחסית לסוגה זו - עובדה שמקלה על קוראים צעירים , קישוריות גלויה ובדרך כלל פשוטה ברוב חלקי הטקסט ( ו"ו החיבור , כי , כש ,.. ואולם , ( ניסוח עובדתי ( ברוב חלקי הטקסט . (
|
|