עמוד:37

עם המורה אחד השדות במושב חולק בגדרות ל3 חלקות שוות בשטחן. ב2 חלקות של שדה זה מגדלים כרובית, ובחלקה השלישית - גידול אחר. א.איזה שבר מתאים לחלק השדה שמגדלים בו כרובית 3 ב.מאוחר יותר ביקשו עוד חקלאים לעבד את השדה. אורית הציעה להוסיף גדרות ולחלק כל אחת משלוש החלקות ל2 חלקות שוות בגודלן (בלי להוריד את הגדרות הקיימות). ציירו במחברת דרך אפשרית לעשות זאת. הוסיפו גדרות. •כמה חלקות בסך הכול יש עכשיו בשדה • כמה חלקות כרובית יש עכשיו בשדה • פי כמה גדל מספר החלקות הכולל בשדה •פי כמה גדל מספר חלקות הכרובית בשדה • איזה שבר מתאים לחלק השדה שמגדלים בו כרובית לפי הצעתה של אורית 6 •האם שטח השדה שמגדלים בו כרובית גדל או קטן או לא השתנה •כתבו > או < או = בין שני השברים . 6 3 על סעיף ב מומלץ לערוך דיון:- מהו התרגיל המראה איך השתנה מספר החלקות הכולל מ3 ל6 מדוע מהו התרגיל המראה איך השתנה מספר חלקות הכרובית מ2 ל4 מדוע - איך החלטתם אם שטח השדה שמגדלים עליו כרובית גדל או קטן או לא השתנה -

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר