עמוד:3

בחוברת זו יש שלושה פרקים. לפניכם תיאור של כל אחד מהם. פעולות במספרים עד מיליון - חלק ב לבה הפורצת מהר געש מתקדמת במהירות קבועה של 15 מטרים בדקה. במרחק של כ1800 מטרים מהר הגעש יש כפר. כמה זמן יש לתושבי הכפר להתפנות לפני שתגיע אליהם הלבה שאלה זו לקוחה מהפרק פעולות במספרים עד מיליון - חלק ב העוסק בין השאר בקשר שבין המתמטיקה למציאות בעזרת דוגמאות מגוונות. פרק זה עוסק בתחום המספרים הטבעיים כולו, ללא הגבלת גודל המספרים, והוא המשך לפרק פעולות במספרים עד מיליון - חלק א שעסק במספרים הטבעיים עד .10,000 בפרק יש גם היבטים אחרים הקשורים למושג "מספרים טבעיים" כגון: אומדן, פיתוח תחושה למספרים גדולים ואינסופיות המספרים הטבעיים. שברים - חלק ד את מהלך הלימוד בפרק מלווים סיפורי מסגרת שמטרתם לחזק את משמעות הפעולות בשברים. הנה דוגמה לשימוש בסיפור מסגרת המלווה את לימוד החיבור והחיסור: יפתח מכין מיץ מעורב מ4 ליטר מיץ תפוזים ומ3 ליטר מיץ אננס. איזו כמות של מיץ מעורב תתקבל כדי למצוא את כמות המיץ שתתקבל צריך להשתמש בכלי מדידה שנפחו ליטר ואפשר למדוד בו את שתי כמויות המיץ. כלי המחולק ל12 חלקים שווים יכול להתאים (12 הוא מכנה משותף של 3 ושל4). יץ תפוזים יץ אננסמ מיץ מעורבמ 13147 = = 41231212 תתקבל כמות של 127 ליטר מיץ מעורב12: = 12 + 12 = 3 + 4 סיפורי המסגרת מחזקים את משמעות הפעולות - אנחנו עוסקים במשמעות של כל פעולה לפני שאנחנו חושפים את הילדים לטכניקות הפתרון. אנחנו מאמינים שבדרך זו ירכשו ילדיכם ידע עמוק יותר. המשך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר