עמוד:299

משימות לסיכום היחידה 1 א. תארו את האזור שבו שוכן היישוב שלכם, על פי המפות השונות המופיעות ביחידה. התייחסו למאפיינים הבאים: לאיזו ממערכות הנוף האזור שייך? לאיזו מרצועות הנוף הוא שייך? לאיזה אזור טבעי? איזה אקלים שורר באזור? מה הם מאפייני המשקעים באזור? מה הן צורות הנוף באזור? אילו סוגי סלעים ואילו סוגי קרקעות יש באזור? באיזה חבל צמחייה הוא שוכן? ב. הביאו דוגמאות לקשרי-הגומלין בין המרכיבים השונים של הנוף באזור שלכם. 2 איזה ממרכיבי הנוף שנזכרו ביחידה הוא, לדעתכם, הגורם בעל ההשפעה הגדולה ביותר על מערכות הנוף? לאיזה מרכיב יש ההשפעה השנייה בחשיבותה? הסבירו את דעתכם. 3 ערכו השוואה בין מערכת הנוף הים-תיכונית למערכת הנוף המדברית בישראל. בהשוואה התייחסו למרכיבי הנוף השונים וגם להשפעתם על האדם. 4 ערכו השוואה בין מדבר יהודה לבין הגליל התחתון. בהשוואה התייחסו למרכיבי הנוף השונים וגם להשפעתם על האדם. 5 א. הסבירו מדוע מתרחשות רעידות אדמה בישראל. ב. התבוננו במפה ה28 ודרגו את היישובים הבאים לפי רמת הסיכון לרעידת האדמה - מרמת סיכון גבוהה לרמת סיכון נמוכה: טבריה, חיפה, תל אביב, ירושלים, אילת. 6 בחרו 2 תהליכים או 2 תופעות טבע שלמדתם עליהם ביחידה זאת. למשל: בליה קארסטית, בריזה, חורש ים-תיכוני, נדידת היבשות. חקרו אותם ובדקו את הגורמים להם, כיצד הם מתרחשים, ומהי תפוצתם בארץ ובעולם. הוסיפו לעבודתכם מפות, תרשימים ותמונות. 7 למרכיבי הנוף יש השפעה חשובה אך לא בלעדית על תפרוסת האוכלוסייה בישראל. הביאו 2 דוגמאות להיגד זה. 8 עיינו בגרף המתאר את מפלס המים בים המלח בין השנים :2005-1930 א. איזו מגמה מתוארת בגרף? תארו אותה והסבירו את הבעיה שמגמה זאת מייצגת. ב. לאילו השפעות סביבתיות נוספות גרם השינוי במפלס מי ים המלח? )תארו השפעות מ3- תחומים שונים( ג. הביאו 3 גורמים לבעיה שתיארתם בסעיף א, והציגו 3 פתרונות אפשריים לשינוי המגמה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר