עמוד:143

התחבורה הימית חופיה של מדינת ישראל ארוכים מאוד, יחסית לשטחה. לאורך החופים הוקמו nמערכת תחבורה ימית: שלושה נמלי ים: שניים מהם שוכנים לחוף הים התיכון (חיפה ואשדוד), ובהם התשתיות ואמצעי התחבורה, כמו נמלים ואוניות, מתרחשת עיקר פעילותה הימית של ישראל; והשלישי שוכן לחוף ים סוף (אילת).המאפשרים תנועה בים הפעילות הכלכלית בנמלי הים נמצאת בצמיחה איטית אך מתמדת. עיקר הפעילות ממקום למקום. בנמלים היא פעילות מסחרית (יבוא ויצוא של סחורות), ורק נוסעים מעטים משתמשים במערכת התחבורה הימית.n בכל הנמלים יש גם מתקנים צבאיים @ התחבורה הימית בישראל חנוך רון ומתקני דיג. (ג45) נמלי ישראל מתקרבים כיום לשיא הקיבול שלהם, ובקרוב אוניות שיגיעו לנמלים יצטרכו להמתין זמן ממושך בים הפתוח לשינוע - לפריקה או לטעינה. נראה שאפשר לפתור את הבעיה על ידי פיתוח רציפים נוספים לפריקה ולטעינה, על ידי ייעול העבודה בנמלים ועל ידי הפרטה של חלק מהמתקנים והשירותים הניתנים בהם. כלי שיט של חברות ספנות מכל ג.45 הגידול במספר האוניות והנוסעים ובכמות המטענים בישראל, 2004-1960 העולם מגיעים לנמלי ישראל. חברת הספנות הישראלית הגדולה “צים" היא אחת מעשר החברות הגדולות בעולם, המובילות מטענים בכל רחבי תבל. תהליך ההפרטה לא פסח על חברת “צים", ובשנת 2004 מכרה מדינת ישראל את חלקה לידיים פרטיות.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר