עמוד:142

נתב"ג 2000 "נתב"ג 2000" הוא מסוף מודרני ומשוכלל שנבנה סמוך לנמל התעופה בן גוריון בגלל העומס הגובר בנוסעים ובמטענים. את הפרוייקט תכננה והקימה רשות שדות התעופה בהשקעה של כ2.4- מיליארד ש"ח, והוא מיועד לשרת כ16- מיליון נוסעים בשנה וכ1.2- מיליון טונות מטענים. הנוסעים מגיעים אל המסוף )הטרמינל( החדש באמצעות רכבת או באמצעות מערכת כבישים רב-מפלסית, שבסופה חניונים גדולים. בנמל התעופה עצמו עוברים הנוסעים את תהליכי הכניסה לישראל או היציאה ממנה באולמות מרווחים, הכוללים אזורי מסחר ובילוי ובהם חנויות הפטורות ממכס. המעבר ממקום למקום מתבצע באמצעות מדרגות נעות, והעלייה למטוסים והירידה מהם מתבצעות באמצעות ”שרוולים" )מעבר סגור וישיר אל פתח המטוס, שצורתו דומה לשרוול(. התחבורה האווירית היקף התנועה בתכרעמ חתההרוב תיריוואה הבין-לאומית אל ישראל וממנה גדל משנה לשנה, כלומר יותר ויותר מטוסים, נוסעים ומטענים ממריאים ונוחתים בישראל כל שנה )ג43(. עד לפני שנים אחדות פעל בישראל למנ הפועת בין-לאומי גדול אחד בלבד - נמל התעופה בן גוריון )נתב"ג(, ואלה שפעלו בתל אביב, בחיפה ובאילת שימשו לטיסות בין-לאומיות בהיקף קטן. משגברו העומס והצפיפות בנתב"ג הוקם מסוף נוסעים חדיש ומודרני - ”נתב"ג 2000". בעבר הייתה לישראל חברת תעופה לאומית, ”אל על", אך בשנת 2004 נמכרה ”אל על" והפכה לחברה פרטית. בנוסף ל"אל על" פועלות בישראל חברות תעופה רבות אחרות, ישראליות וזרות. רוב הטיסות לישראל וממנה הן תוסיט תורידס אבל בעונות התיירות )בקיץ ובחגים( פועלות גם תוסיט רכשהמציעות טיסות זולות לקבוצות וליחידים. מערכת התוסיט םינפה-תויצרא בישראל קטנה, וזאת בגלל גודלה המצומצם של המדינה. שדות התעופה הפעילים לטיסות פנים נמצאים בראש פינה, בירושלים, באילת ובתל אביב. מערכת התחבורה האווירית: התשתיות ואמצעי התחבורה המאפשרים תנועה אווירית. למשל: נמלי תעופה, מטוסים. נמל תעופה: שדה תעופה בין-לאומי, המיועד בעיקר לטיסות בין מדינות. יש בו מסלולי המראה ונחיתה שיכולים לאפשר גישה למטוסים גדולים, מסוף נוסעים, מגרשי חניה וסידורי קרקע מתאימים. טיסה סדירה: טיסה קבועה בנתיבים ובזמנים בין מדינות. טיסת שכר: טיסה עונתית וזולה בין מדינות, בעיקר ליעדי תיירות קרובים ומועדפים. טיסה פנים-ארצית: טיסה המקשרת בין מקומות בתוך המדינה. מה גורם לגידול המהיר ב שימוש בתחבורה האווירית בישראל? באילו תנאים יגבר, לדעתכם, ה שימוש בתחבורה האווירית הפנים-ארצית? רשות שדות התעופה בישראל אתר אינטרנט ג.43 הגידול במספר המטוסים, במספר הנוסעים ובמשקל המטענים בין השנים 2004-1950 ג.44 הדמיה של "נתב"ג 2000"

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר