עמוד:135

ובעתיד יושלמו: כביש 431 )המחבר בין ראשון לציון ומודיעין(, הרכבת הקלה בירושלים ובתל אביב, ועוד. גם חלק מחברות התחבורה הגדולות שהיו בבעלות המדינה, נמכרו לידיים פרטיות - למשל, חברת התעופה "אל על" וחברת הספנות "צים". התמורה הכספית הגדולה ממכירתן של חברות אלה נכנסה לקופת המדינה. תהליכי ההפרטה של התשתיות והחברות בתחום התחבורה זוכים לביקורת לא מעטה. ראשית, רבים מתנגדים לשליטה של קומץ בעלי הון על פרוייקטים לאומיים גדולים ועתירי רווחים. ושנית, יש חשש שחברות פרטיות עלולות להעדיף את השיקולים הכלכליים על שיקולים של טובת המדינה. העלו טיעונים בעד ונגד העברת פרוייקטים תחבורתיים רבים יותר לידיים פרטיות. הסבירו מדוע החל תהליך ההפרטה של תשתיות וחברות בתחום התחבורה רק כמה עשרות שנים לאחר קום המדינה. ?? ג.34 "נתיבי איילון" - כביש מהיר ללא רמזורים החוצה את מטרופולין תל אביב ומקשר בין ערי המטרופולין. החברה שהקימה את הכביש, "נתיבי איילון", היא חברה עירונית-ממשלתית המתכננת ומקימה פרוייקטים גדולים של תחבורה במטרופולין תל אביב. לאחרונה שוקלים להפריט את הכביש ולהפוך אותו לכביש אגרה )כלומר, לגבות תשלום תמורת הנסיעה בו(, ונושא זה מעורר התנגדות ציבורית

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר