|
עמוד:11
פעילות :6 אמצעים רטוריים )עמ' 62( א. סופר, ספרי טיסה, ז'אנר, קראת, מבקרי ספרות, סגנון, ספרות טובה. ב. דפים, דפוס, חוברת, אנציקלופדיה. ג. .2 רדודים - תחום: ים, מים. הדברים/רעיונות נמוכים כמו מים שאין בהם עומק. .3 מנוף - תחום: תחבורה, בנייה. הספר יכול להיות כלי שירים, יגביה את הלימוד. .4 פל ח - תחום: פרי. פלח בהיסטוריה - חלק מתוך ההיסטוריה. ד. מילים שליליות: חוסר כבוד, הרמת גבה, ספרי טיסה, רדודים, בינוניות. מילים חיוביות: המיטב שבמיטב, מקדמי למידה מצוינים, מנוף מצוין. פעילות :7 ניבים וביטויים )עמ' 62( א. .1 פליאה, תמיהה; .2 שאין להכניסה, שאינה מתאימה; .3 הטוב ביותר; .4 ייפסל מייד; .5 שהדעות עליו חלוקות; .6 עוזרים ללמידה ב. בסיפור המקראי, בלעם בא לקלל את עם ישראל, וסופו של דבר - בירך אותו. גם כאן הכותבת רצתה לבקר את הספר )במובן השלילי( ותוך כדי מעשה שינתה דעתה. ג. כנר של מיתר א חד - כנר בעל יכולת מוגבלת. ראית א חד ראית הכול - כולם אותו דבר. פעילות :8 דרך גזירה )עמ' 63( א. לי חצן - לפרסם, לעשות לו יחסי ציבור. הפועל גזור משם העצם י ח חצן שם העצם נוצר מראשי תיבות יח"צ יחסי ציבור )בתוספת □ ן(. ב. .1 היסטוריון = היסטוריה + ון. אסטרטגית = אסטרטגיה + □ ית )שם פועל(. פוליטית = פוליטיקה + □ ית )שם פועל(. .2 המשותף לכולן - בסיס לועזי. פעילות :10 שעת מבחן - להכניס את "המצב" לכיתה )עמ' 367( .1 בנושא החינוך הפוליטי. .2 הטענה היא שיש להכניס את הדיון הפוליטי לכותלי הכיתה. .3 הנרתעים טוענים שבית הספר אינו זכאי להתערב בנושא פוליטי. .4 .1 יהיה זה "פספוס", הפסד אם המורים לא ידברו עם התלמידים על ההתפתחויות בפוליטיקה. .2 הימנעות מדיון פוליטי, לדעת הכותב, מובילה לתפיסה רדודה של תהליכים פוליטיים, סכנה של היגררות לתעמולה, סכנה של אלימות בויכוחים, וכן דוגמה אישית שלילית של המורים בהתעלמות מן המתרחש. .5 המצב - במירכאות, הכוונה למצב הפוליטי, המצב העכשווי. המירכאות מסמנות שאין מדובר במצב כלשהו. .6 הכותרת הראשית - פיקנטית ומושכת. כותרת המשנה - מפרטת ומפרשת אותה. .7 .1 אוטונומית - עצמאית .2 רדודה - שטחית .3 מניפולטיווית - מתמרנת, מתלהמת - נלהבת .4 עמימות - חוסר בהירות, אופפת - מקיפה .5 רציונלית - הגיונית, מפוכ חת - מציאותית .6 מעמתת - משווה, מפגישה .7 מענה - תשובה, ריאלי - מציאותי, אופטימלי - הטוב ביותר האפשרי, קונפליקט - מאבק.
|
|