עמוד:299

ד. קבעו את הנושא ואת הנשוא במשפט/ים. ה. כתבו את השורש ואת הבניין של הפעלים: מחמיץ, נחגג. ו. כפי שהם נחגגים במאה שערים - נסחו חלק זה בצורת הפעיל. .9 שמחתי למצוא כאן, סמוך לבית, בישראל, אורחות חיים שאני עדיין לא מכיר. )שורה 21( א. קבעו את סוג המשפט. ב. במשפט מאוחה - תחמו את האיברים, במשפט מורכב - תחמו את הפסוקיות. ג. המירו את המשפט למשפט פשוט. ד. כתבו את התפקיד התחבירי של המילים: למצוא, כאן, עדיין. ה. כתבו את השורש ואת הבניין של הפעלים: שמחתי, למצא, מכיר. ו. מה פירוש הביטוי אורחות חיים? .10 א. מהו השורש ומהו המשקל של המילה קטוב )שורה 14(? מה פירוש המילה? לאיזו מילה עברית שורש זה קשור? ב. חנכיה - איך נוצרה המילה )דרך התצורה, מרכיבי המילה(? ג. הצבת החנוכיות - מהו השורש ומהו המשקל של המילה הצבה? ד. ההחלטה הייתה בהחלט במקומה. )שורה 19( מה הקשר בין המילים המודגשות ומה ההבדל ביניהן? התייחסו לשורש, למשקל ולחלק הדיבור. .11 הסבירו במילים שלכם את המילים המודגשות: השכנים מרכזים את החנוכיות על מפתן הבית. )שורה 7( השיחה נסבה ברובה על הקיטוב. )שורה 14( אווירת החג שרתה בכל רחוב. )שורה 16( הרגשתי שאני מוכרח לחלוק את החוויה. )שורה 23( כבר שנתיים שאני לא מחמיץ את אווירת החג. )שורה 31( .12 הסבירו במילים שלכם את הניבים והביטויים המודגשים: העוברים והשבים יוכלו לראות את הנרות. )שורה 4( השכונה הייתה נעימה ומסבירת פנים. )שורה 19( ומכאן קצרה הייתה הדרך להזמנות אישיות. )שורה 30( .13 מצד אחד זכיתי ליחס לא אוהד; מצד שני... )שורה 15( כתבו ביטוי "גבוה" יותר לביטוי המודגש.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר