עמוד:287

פעילות :6 מפעיל לסביל לפניכם משפטים פעילים. א. הפכו אותם לסבילים. ב. קבעו את הנושא והנשוא במשפטים הפעילים ובסבילים. ג. מה ההבדל )בנושא ובנשוא( בין המשפטים הפעילים לסבילים? נושא נשוא .1 בל"ג בעומר ילדים מבעירים מדורות רבות בכל רחבי הארץ. נשוא נושא בל"ג בעומר מובערות מדורות רבות בכל רחבי הארץ. .2 לפני היציאה למשימה הגדירו המדריכים את המטרה. .3 הוא הגשים את חלומו להיות טבח מקצועי. .4 הדבקתי את הקלפים בחוברת "העולם המופלא". .5 החברה הזאת מייצרת מזון קפוא. .6 החוקרים פרסמו את תוצאות הניסוי. .7 סגרו את רשימת המוזמנים לקונצרט זה. .8 בית המלון השקיע מחשבה רבה בהכנת תכנית קיץ לילדים בחופשה. .9 מי הדליף את המידע הזה? .10 הוא פירש את דבריך כפשוטם. .11 העובדים של חברת הטלפונים ניתקו טלפונים רבים בעיר. .12 הם יבטלו את פגישתם הערב. .13 עיבדתי את הרעיונות למאמר כתוב. פעילות :7 פעיל וסביל א. מצאו בעיתון 3 כותרות המנוסחות בצורת פעיל ו3- כותרות בצורת סביל, והעתיקו אותן. ב. האם תוכלו לחשוב מתי נהוג להשתמש במשפט סביל? מה השימוש בסביל עושה למשפט? פעילות משלבת :8 דיווח על ניסוי )כתיבת עבודה( השימוש בצורת הסביל נפוץ מאוד בטקסט עיוני. לפניכם טקסט המתאר ניסוי שנעשה בבתי ספר. כאשר הוגש הטקסט לבדיקה, העיר היועץ כי לא נהוג לכתוב כך ניסוי: יש להפוך את הפעלים מפעיל לסביל במידת האפשר. א. תקנו את הטקסט על-ידי שימוש בצורות סביל במקום פעיל במקום שאפשר. ב. מה השתנה בסגנון, במשלב?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר