עמוד:234

מחנה מיוחד כדי לשכן את הקיסר ואת מלוויו. לצורך זה הובאו מגרמניה שני צריפים טרומיים, וחובר קו טלגרף מיוחד לשירות הקיסר. הקיסר פתח את ביקורו במושבה של הטמפלרים בחיפה, משם פנה לכיוון יפו. לאכזבת תושבי זכרון יעקב, פסח עליהם הקיסר והגיע אל המחנה שהוקם בעבורו סמוך ל"מקווה ישראל". הרצל הוזמן לפגוש את הקיסר בביקורו בארץ ישראל, ולכן שהה במקום. ביומנו תיאר הרצל את קבלת הפנים שערכו תלמידי מקווה ישראל לקיסר: סימנתי בידי למקהלת התלמידים של מקווה ישראל בשירת "תהילה לך, העטור זר ניצחון". נעמדתי ליד אחת המחרשות והגבהתי את כובע השעם לאות ברכה. הקיסר כבר הכיר אותי ממרחק. הוא התנער במקצת, הוליך את סוסו לקראתי - ונעצר לידי. צעדתי שני צעדים קדימה, וכשגחן מצווארו של הסוס והושיט אלי את ידו כלפי מטה, ניגשתי קרוב-קרוב אל סוסו, הושטתי את ידי כלפי מעלה ועמדתי לפניו בראש גלוי. הוא צחק ושילח בי את הברק שבעיני השליט שלו: "מה שלומך?" "תודה, הוד רוממותו! אני מתבונן בארץ. איך עברה נסיעת הוד רוממות עד כה?" הוא מצמץ בחוזקה: "חם מאוד! אבל יש עתיד לארץ." מתוך: קציעה אביאלי-טביביאן, מסע אל העבר - עולם מודרני נולד, המאה ה,19- ,2003 מטח, עמ' 222 א. כיצד מתבטאת ההתרגשות לקראת בוא הקיסר? ב. בקטע יש פעלים רבים מאוד. מדוע? מה הם מבטאים? ג. בשורות אחרונות מתוארת השיחה בין הרצל לבין הקיסר. השיחה כתובה בדיבור ישיר. במה הדבר תורם לתיאור המפגש? ד. בחלק ראשון של הקטע מודגשים הפעלים. סמנו את משלימי הפועל שלהם. ה. בחלק שני - סמנו את הפעלים ואת משלימי הפועל. ו. כתבו 2 משלימים מהקטע המתארים את מקום הפעולה. ז. כתבו 2 משלימים מהקטע המתארים את מטרת הפעולה. פעילות :8 סדר המילים בצירוף הפועלי כדי לדעת מהם משלימי הפועל כדאי לסדר את המשפט בסדר בסיסי. סדרו את המשפטים הבאים בסדר בסיסי, ולאחר מכן סמנו את הפועל ואת משלימי הפועל בכל משפט. .1 ביום ראשון הקבוצה תצא לסיור ביער בן שמן. פועל משלימי הפועל סדר בסיסי: הקבוצה תצא לסיור ביער בן שמן ביום ראשון. .2 את יום ההולדת של אחותי הקטנה חגגנו בביקור בתיאטרון בובות. .3 בצהלות שמחה קיבלו האוהדים את שחקני הנבחרת בשדה התעופה. .4 על השולחן בחדר מונחים ספרי לימוד רבים. .5 בשעה 13:00 התקיימה בחדר המנהל הישיבה לסיכום שנת הלימודים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר