עמוד:125

הסיבה הנוספת המוצהרת היא שמצד אחד, המדינה משקיעה סכומי עתק להכשרת טייסת כדי להביאה לרמה מבצעית, ומצד שני, אין חוק שיכול לאסור על אישה להינשא ולהרות. מובן שמצב של היריון מונע ממנה לטוס, וכך מסתכנת המדינה בהשקעה רבה ללא קבלת 20 תמורה. עדיין לא הוסרו הקשיים המוצבים בפני נשים להתקבל ולסיים קורס טייס, אך אין ספק שבאופן עקרוני נפתחו השערים, ורבים הסיכויים שבמשך הזמן יגדל מספר הנשים שתוכלנה לענוד את ה"כנפיים" הנכספות. כתבה: ניני גוטספלד-מנוח, 2003 א. כתבו במשפט אחד את המסר העיקרי של הטקסט. ב. שמות העצם המודגשים בקטע נוצרו בדרך של מיזוג שורש ומשקל. כתבו את המשקל של שמות העצם המודגשים. ג. קבעו את המשמעות שיוצר משקל זה. זכרו שכדי לקבוע את המשקל יש להעביר את שם העצם לצורת יסוד )יחיד-נפרד(. .1 טיסת משקל: קטל משמעות: בעל מקצוע .12 לוחמים .2 מגרש .13 בודדים .3 סיום .14 המראה .4 ענידת .15 הפצצה .5 חניכים .16 התנגדות .6 מיון .17 שלוב .7 כשורים .18 נפילת .8 המלצת .19 מצהרת .9 מדריכי .20 הכשרת .10 טיס .21 השקעה .11 נגוד .22 קבלת ד. מה המשותף לשמות: הפצצה, מיון, קבלה? ה. מה המשותף לשמות: מסגרים, מבחנים, מספר? מה שונה? ו. סמנו לאיזה מן השמות הבאים יש משמעות מקום: מגרש, מסגרים, מבחנים, מספר. ז. מה המשותף לשמות: טיסת )נקבה של הטיס( מדריכים, לוחמים? מה שונה? ח. בתום הקורס נשלחים הטיסים הצעירים... אל הטיסות השונות: מי לטייסות קרב, לטייסות תובלה... )שורה 7( מה משותף לשתי המילים המודגשות? מה ההבדל ביניהן?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר