עמוד:73

פעילות :13 משמעויות הפועל בסיפור קראו את הקטע הבא. באותו הלילה באותו הלילה לא נרדמתי. התרגשתי מאוד. אמנם זכרתי את כל הפרטים, אך בכל זאת בדקתי שוב ושוב את מהלך המשימה שהפקדתי עליה: בשעה חמש בדיוק יוסי הולך לפינת הרחוב. משם הוא רוכב על אופניו ובודק את הסביבה. ליד ביתו של גדי הוא שורק את השריקה שלנו, כסימן שהכול נבדק. גדי מתקשר מיד למרכזייה, ודני המרכזן מקשר אותו ישירות עם מכשיר האוזניות שהרכב על אוזניו של ניב. ניב שהרכיב בעצמו את צוות עוזריו, ואיש מהם לא התבטל, גומר בינתיים את מלאכת הניפוח של הבלון הענקי. הוא גם מזכיר לכולם את כללי הבטיחות. ואז... אני פוקד עליהם... ורק שיוסי לא יופיע וישרק ברגע זה את השריקה שלנו כי זה סימן שהכול בטל... אני מרגיש שכוח האיפוק שלי הולך ונגמר. אפילו העיתון לא הרדים אותי. מה עוד רגש אותי ככה בעבר? המתח מרגש בכל איברי כשאני מתהלך לאורכו ולרוחבו של החדר. מה, כבר בוקר?... כתבה: שרה אבינון, 2000 א. מיינו את הפעלים בסיפור לפי המשמעויות שלהם. פעיל רגיל - פעיל גרימה - סביל - שינוי והתהוות - חזרה - ב. העתיקו את הטבלה למחברת, וכתבו ליד כל אחד מן הפעלים את השורש ואת הבניין. ג. בפעלים ,2 5 כתבו גם את שם הפעולה של הבניין שציינתם. הפועל השורש הבניין שם הפעולה .1 הפקדתי ???? ???? ???? .2 מקשר ???? ???? ???? .3 התבטל ???? ???? ???? .4 גומר ???? ???? ???? .5 מרגיש ???? ???? ????

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר