עמוד:42

פעילות :4 סימני זיהוי בבניינים הלא דגושים לפניכם משפטים ובהם פעלים מודגשים. א. כתבו את השורש של כל פועל. ב. כתבו את הבניין של כל פועל. ג. לפי מה זיהיתם את הבניין? .1 השירים החדשים הקלטו באולפן. שורש: ק-ל-ט בניין: הופעל סימני זיהוי: קובוץ בתחילית .2 האם נשפטתם בבית הדין הצבאי? .3 מחר אשלח את החבילה. .4 הביקורים בעיר הזכירו לי את ילדותי. .5 שערי הכנסת יסגרו בשעה מוקדמת. .6 הכביסה נרטבת בגשם. .7 בל"ג בעומר נדליק מדורה. .8 בקרוב תגמר עבודת האריזה. .9 השערות משתלות במקום ההתקרחות. ד. בדקו האם השורשים מלמעלה קיימים בשאר הבניינים הלא דגושים. דוגמה: פעל - קלט נפעל - נקלט הפעיל - הקליט הפעל - הקלט פעילות :5 שורש ובניין א. מצאו את הפועל בכל משפט, והעתיקו אותו. ב. כתבו את השורש ואת הבניין של כל פועל. .1 מדוע את מסמיקה? פועל: מסמיקה שורש: ס-מ-ק בניין: הפעיל .2 הדברים האלה הובטחו לנו. .3 השערים ננעלים כל ערב. .4 יחידה צבאית ירדה לחוף הים. .5 הספרים יימכרו בהנחה. .6 השוטרות תוכשרנה למשימה קשה זו. .7 השרשרת היקרה נגנבה. .8 המשימה הקשה מכבידה עליו. .9 הבעיה תיפתר בקרוב.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר