עמוד:14

דני, גיבור שירה של מרים ילן-שטקליס, זה שאיננו בוכה אף פעם, גדל והפך למאצ'ו הישראלי המצוי, אבל בשנים האחרונות הוא מתחיל לאבד מכוחו. רבים מחבריו מתחילים להבין שאפשר להישאר גבר גם כשאתה מתחבר לרגשות, מביע חולשה או פחד ומגלה התחשבות בזולת, וגם כשאתה שותף 15 מלא בעבודות הבית והטיפול בילדים. לא ברור אם הגברים הגיעו למסקנות האלה בעצמם, או שהמהפכה הפמיניסטית העמידה אותם בפני עובדה. כך או כך, ברור לחלוטין שניתן לדבר היום על גבר חדש ומשופר. מתוך: עדי כץ, "תהיה גבר אבל חדש", מתוך nמעריב , 2003.07.03 שאלות הבנה 1. בקורס לומדים כיצד להתמודד עם הבעיה. )לפי שורה 8( א. מהי הבעיה? נסחו את הבעיה בכתב במילים שלכם. ב. השוו את הניסוח שלכם לניסוח של עמית/ה, ואחר-כך - במליאה. 2. איך הכותרת קשורה לקטע? מדוע המילה גבר כתובה במירכאות? 3. מה ההבדל בין תפיסת הגבר בעבר לתפיסה של ימינו? 4. בקטע תהיה "גבר" הודגשו חלק ממילות הקישור. בחרו 5 מילות קישור, וציינו לאיזו מטרה משתמשים בהן )להשוות, להוסיף...(. 5. לאילו מילות קישור בקטע אתם מוצאים נרדפות? כתבו את מילות הקישור ואת המילים הנרדפות. לשון 6. הקורס נקרא "הבניית הגבריות בקרב בנים" )שורה 8(. שערו: מה פירוש המילה הבניה? מה השורש שלה? אילו מילים אחרות קשורות לשורש זה? 7. מה הפירוש של שם הקורס? מה לומדים בו לפי שמו? 8. כיצד תחפשו במילון את המילים: האחרונות )שורה 12(, בעבודות )שורה 15(, מילדותכם )שורה 1(? 9. ציינו מילות סלנג בקטע. איך הן מסומנות?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר