|
עמוד:573
החלומות על שינוי מבחוץ הסתיימו . אבל אז , כשהערבים כבר השתכנעו שהמצב הוא בלתי הפיך ורצו להיות שותפים מלאים - הם גילו שהמדינה לא כל - כך רוצה אותם . היהודים לא רוצים להיות שותפים שווים עם האזרחים הערבים שחיים במדינה הזאת מאז .1948 הערבים בישראל תמיד תמכו בשלום והאמינו שמדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל תוביל בסופו של דבר גם לשוויון זכויות בתוך מדינת ישראל , מתוך אמונה כי הסכסוך הוא גורם שמעכב את השוויון . איני רוצה לסתור אמירה זו . הסכסוך אכן מהווה גורם המעכב את השוויון , מאחר שהוא נותן צידוקים ביטחוניים לשלטונות המדינה לטעון שמכיוון שערביי ישראל אינם משרתים בצבא , הם אינם נאמנים . " ת ר ג ו ל מצינה יהודית ודמוקרטית קראו את הקטעים מתוך מאמרה של פרופ' רות גביוון ( עמ' 563 - 572 ) וענו על השאלות האלה : .1 הסבירו מהם העקרונות הדמוקרטיים ההכרתיים לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית . נמקו את תשובתכם בציטוטים מתוך המאמר . .2 הציגו את הגישות שעליהן למדתם בנושא " מהי מדינה יהודיתו"היכולות להשתלב בדגם הרצוי של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שמציעה פרופ' בביזון במאמרה . נמקו את תשובתכם בציטוטים מתוך המאמר . .3 א . מהם הפתרונות שמציעה פרופ' בביזון בנושא השסע הדתי והשסע הלאומיו ב . האם הפתרונות שמעלה פרופ'בביזון במאמר יכולים להקטין את המתח הנובע מן השסע הדתיו נמקו את עמדכתם . .4 קראו את דברי ד"ר עאדל מנאע ( עמ' 572 - 573 ) והסבירו : מדוע ד"ר מנאע טוען שמדינת ישראל אינה מדינתוו הביאו דוגמאות מהקטע לביסוס תשובתכם . .5 האם ההצעות לפתרון השסע הלאומי שמביאה פרופ'בביזון במאמר יכולות לתת מענה לבעיה שמעלה ד"ר מנאע - שמדינת ישראל אינה מדינתם של האזרחים הערביסו נמקו .
|
|