|
עמוד:530
מהי תקשורת המונים ? תקשורת המונים היא סוג של תקשורת חברתית . מאפייני תקשורת ההמונים הם אלה : קהל היעד : קהל היעד של תקשורת המונים הוא ציבור גדול ( המון ) , אנונימי בדרך כלל ומגוון מבחינה חברתית , כלכלית , פוליטית ותרבותית . פ פומביות : תקשורת ההמונים היא תקשורת גלויה , הנעשית לעיני כול ומגיעה לקהל היעד בו - זמנית . זמן העברת המסר : תקשורת המונים מעבירה מסרים במהירות ובזמן קצר . יש לעשות הבחנה בין תקשורת כתובה ( איטית יחסית ) לבין תקשורת אלקטרונית ( מהירה יחסית ) . המסר המועבר הוא תלוי - זמן , מתיישן במהירות , ואת מקומו תופס מסר אחר . אופן העברת המירן אמצעי תקשורת המונים משתמשים באופנים אחדים להעברת המסר : הצגת כתבות ערוכות מראש או העברת אירועים " בשידור חי " בזמן אמת . הפקת המידע נעשית באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומגוונים . שידורי לוויין , למשל , מאפשרים לשדר אירועים מכל קצות העולם לכל העולם . יכולתה של התקשורת להגיע לכל מקום ולהפיץ את המידע בכל העולם כמעט ללא הגבלה פורצת גבולות מדיניים ויוצרת אצל הצופים תחושה של חיים בכפר גלובלי ללא גבולות . כלומר , חשיפת מידע זהה בכל התחומים - פוליטיקה , כלכלה , ספורט , תרבות - בפני אנשים החיים במדינות שונות ודוברים בשפות שונות - חשיפה זו מבטלת גבולות ומחיצות והופכת , כביכול , את תושבי כל העולם לתושבי כפר אחד קטן , שבו הכול יודעים הכול על כולם . חד - סיטריות : בשל הפנייה לקהל יעד עצום ואנונימי , תקשורת ההמונים כמעט שאינה מאפשרת לציבור להגיב . מקורות המידע של התקשורת התקשורת שואבת את המידע שהיא מפרסמת משלושה מקורות : הציבור : אזרחים המוסרים אינפורמציה על אירועים , על תכניות ועל כשלים בגופי הממסד . אירועים : סיקור עצרות , הפגנות , שביתות , טקסים , אירועים מיוחדים . המערכת השלטונית : אחד ממקורות המידע העיקריים של כלי התקשורת הוא המערכת השלטונית המזינה את התקשורת במידע על עמדותיה , על מדיניותה ועל פעולותיה . הדבר נעשה בשתי דרכים : א . הדרך הרשמית : מנגנונים של דוברות ויחסי ציבור הנותנים שירותים לעיתונות , מספקים חומרים כתובים , מארגנים מסיבות עיתונאים , ראיונות אישיים וסיורים במידת הצורך .
|
|