|
עמוד:484
שהמדינה אינה משקיעה בהקמת מפעלים ביישובים ערביים , יש בהם בעיקר חנויות מסחר לצריכה מקומית ובתי מלאכה קטנים . כתוצאה מכך ההכנסות העצמאיות של הרשויות המקומיות הערביות מפרויקטים כלכליים - נמוכות . סך כל - ההכנסות מארנונה ומגביית מסים מהוות רק כ - 25% - 30% מתקציבי הרשויות המקומיות הערביות . המחסור בתקציב מוביל ליצירת גרעונות מצטברים המקשים על השלטון המקומי הערבי לתפקד כראוי ולהתפתח . יישובים בלתי מוכרים . בישראל יש כמאה יישובים ערביים בלתי מוכרים , ברובם יישובים של בדווים בנגב ובגליל . רוב היישובים האלה היו קיימים לפני הקמת המדינה , אולם כיוון שהם לא הופיעו במפות הבריטיות , הם לא הוכרו כיישובים על ידי ממשלות ישראל . יישובים אלה אינם מופיעים בתכניות המתאר , והמדינה אינה מכירה בהם ומבקשת לרכז את תושביהם בכמה עיירות מתוכננות . התושבים מסרבים לעבור לעיירות מתוכננות , משום שהם אינם מוכנים לוותר על אדמותיהם , שבהן הם מחזיקם כחוק . למצב זה יש השלכות יום - יומיות מעשיות רבות : ליישובים אלה אין מעמד של רשות מקומית , אין להם תכניות מתאר ולכן כל בנייה בהם היא בהכרח בלתי חוקית , ואין הם מחוברים לתשתית מכל סוג שהוא : אין בהם מים זורמים , חשמל , מערכת ביוב , מרפאות , מוסדות חינוך תקינים , טלפונים , כבישים . מרכז השלטון המקומי מרכז השלטון המקומי הוא ארגון וולונטרי ארצי של כל העיריות והמועצות המקומיות , הן של יהודים והן של ערבים , דרוזים וצ'רקסים . לארגון זה אין מעמד וסמכות על פי חוק , ועל כן הוא אינו יכול לכפות מדיניות על חבריו . מטרת ארגון זה לטפח את הרשויות המקומיות , לדאוג לענייניהן , לפעול למען קידום האינטרסים המשותפים לרשויות המקומיות במגעיהן עם השלטון המרכזי : משרדי ממשלה , הכנסת וועדותיה . מרכז השלטון המקומי מעניק לרשויות המקומיות ייעוץ משפטי ומייצגן במשא ומתן על הסכמי השכר הקיבוצים יחד עם ההסתדרות והממשלה . במסגרתו פועלות ועדות רבות בנושאים מקצועיים , תקציביים ומינהליים שונים . בראש מרכז השלטון המקומי עומד אחד מראשי המועצות המקומיות בישראל שנבחר על ידי כל ראשי הרשויות בבחירות אישיות - רוביות .
|
|