|
עמוד:475
כגוך : טיפול במשפחות במצוקה , טיפול בילדים ובנוער המצויים במצוקה , תחנות לבריאות הנפש , טיפות הלב , טיפול בקשישים . ברוב המקרים נבחרי הציבור ברשויות המקומיות אינם מגבשים מדיניות רווחה ייחודית ליישוב אלא מפקידים נושא זה לטיפולן של לשכות הרווחה המצויות בכל אחת מהרשויות . לכן , פיתוח שירותי רווחה מותנה ביוזמות של עובדי הרווחה המקצועיים ברשויות המקומיות , בקשרים שלהם עם קובעי המדיניות במשרד הרווהה וביכולתם של עובדי הרווחה ברשויות המקומיות לנצל את המשאבים במשרד הרווחה ולגייס תקציבים לרווחה . ברשויות המקומיות פועלים גם גופים על בסיס התנדבותי . גופים אלה , שאינם חלק מהשלטון המקומי , פועלים למען קידום ופיתוח שירותי רווהה בקהילה , וביניהם : עמותות למען הקשיש המפעילות מרכזי יום לקשישים ועמותות לטיפול בעולים . כלומר , כמו בשירותי חינוך , כך גם בשירותי רווחה , אין רמת שירותים אחידה בכל הרשויות המקומיות . התקנת מערכת ביוב . הרשות המקומית חייבת להתקין בתחומה מערכת ביוב . הרשות אחראית לחבר את בתי היישוב לרשת הביוב , לפקח על טיב השפכים המגיעים לרשת הביוב המרכזית ולוודא שלמערכת לא יוזרמו שפכים מזיקים ורעילים . אספקת מיס . הרשות המקומית חייבת לדאוג לאספקת מים לתושבים . לשם כך על הרשות לדאוג להקמת מאגרי מים ומערכת מרכזית לחלוקת המים לצרכנים . שירושי האסה % ויין . הרשות המקומית אחראית על סלילת רחובות ואחזקתם וט על מ % היתרי בנייה . תתראה קיקיון . הרשות המקומית אחראית על ניקיון ועל רמה תברואה נאותה : הסדרת שווקים ובתי מטבחיים , שירות וטרינרי , סילוק מטרדי תברואה , ניקוי רחובות , איסוף אשפה . שירותי ראות . הרשות המקומית אחראית למתן שירותי הצלה ולכיבוי שרפות באמצעות רשות כבאות מקומית . רישוי עסקים . לפי חוק רישוי עסקים , הרשות המקומית מחויבת לתת רשיונות להפעלת עסקים כגון חנויות , אולמות אירועים ובתי שעשועים . החוק קובע את הכללים ואת התנאים הנדרשים לפתיחת עסקים : העסק נדרש לשמור על איכות הסביבה , להקפיד על בריאות הציבור , לוודא שיש בתוכו ובסביבתו הקרובה תנאי תברואה נאותים , לוודא שאין הוא מהווה סכנה לשלום הציבור , וכן שהמבנה שבו הוא שוכן עומד בדרישות הבטיחות . שירותי ד .% הרשות המקומית נדרשת לספק שירותי דת כגון עריכת נישואים , אחזקת בתי כנסת ומקוואות , פיקוח על כשרות ושחיטה , זאת , באמצעות המועצות הדתיות . המועצות הדתיות כפופות למשרד הדתות ולא לרשות המקומית , אולם אופי הרשות המקומית ומידת הזיקה של התושבים לדת משפיעים על היקף התקציב שנותנת הרשות למועצה הדתית ועל סל שירותי הדת המוענק לתושבי הרשות .
|
|