|
עמוד:406
.3 קראו קטעים 1 - 2 אלהלן ) ועת על השאלות האלה : א . מהו האינטרס המפלגתי שבא לידי ביטוי בכל קטע ? ב . האם האמצעי שנוקטות המפלגות בכל אחד מהקטעים הוא לגיטימי ? נמקו .4. א . הסבירו כיצד פוגעת הסמכות להתקין תקנות לשעת חירום בעקרונות הדמוקרטיה . ב . הסבירו מדוע ניתנת לממשלה בישראל סמכות להתקין תקנות לשעת הירום .5. מדוע במדינה דמוקרטית נדרש לקיים הן את עקרון האחריות המשותפת של הממשלה והן את עקרון האחריות המינסטריאלית ? .6 ב - 1962 פרסמה ועדה בראשות השופט שמעון אגרנט דו"ח על סמכויות היועל המשפטי לממשלה . הוועדה עמדה על כך שהיולי הוא " רשות בלתי פוליטית " ושנושא התפקיד צריך להיות בעל כישורים של שופט בית המשפט העליון ובעל סגולות מיוחדות . קראו עמ' 404 - 405 והסבירו מדוע הדגישה הוועדה את השיבות סגולותיו האישיות של היועל המשפטי לממשלה ואת היותו רשות בלתי פוליטית 7. . האם שעתכם הסמכות המוקנית ליועץ המשפצה לממשלה שלא להעמיד לדין עבריין בנימוק שאין בהעמדה שין משום אינטרס ציבורי מתיישבת עם שלטון החוק במדינה דמוקרטית ? נמקו . ,1 " צשרים ושלושה הברי הכנסת של המפלגות הדתיות ההליטו אתמול להגיש אולטימטום לראש הממשלה 1 אם לא יימשכו הליכי החקיקה של חוק ההמרה , ואם לא יחוקק הוק שיאסור שיתוף נציגים רפורמים במועצות הדתיות - יפרשו שלוש המפלגות הדתיות מהקואליציה . כמה מהברי הכנסת אמרו , כי הוק ההמרה מעוגן בהסכם הקואליציוני , וכי אם לא יכובד ההסכם , לסיעות הדתיות " אין מה לחפש בקואליציה". האולטימום כבר עורר תסיסה בקרב הכרות אחרות כקואליציה . " מנהם רהט , אריה ננדר ושלמה צונה , ייהסישת הדתיות : אם לא יחוקק הוק ההמרה ארוש מהקואליציה", פערים 9.5.1997, .2 " יו"ר סיעת צומת , הודיע כי אם תפקיד יו"ר הקואליציה פנתן לסיעה כלשהי מלבר סיעת הליכוד , תראה בכך צומת את פתיחת ההסכם הקואליציוני בינה לבין הליכוד .... יו"ר סיעת צומת אמר כי בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שיו"ר הקואליציה יהיה איש סיעת הליכוד . אם יתמנה נציג סיעה אחרת * תתבע צומת תיקונים בהסכם איתה , זאת לאחר שהתחייבות כתובה למנות סגן יו"ר נוסף מטעם צומת הופרה . " יוסי ורטר ושחר אילן , " נתניהו יוזם פורום של ראשי nlyio הקואליציה להגברת התיאום ושיתוף המילה", האוץ 8.7.1997,
|
|