|
עמוד:225
החוק . נבחרי ציבור ועובדי ציבור עשויים , במיוחד במצבים קשים , לראות את החוק כמטרד המכביד עליהם למלא את תפקידם כראוי . לעתים , באופן בולט כאשר מדובר בביטחון לאומי , הם יחושו שחלק גדול בציבור יבין אותם ואף יתמוך בהם אם יחרגו מן החוק . ואולם הניסיון מלמד שכדי להשליט את החוק על השלטון , ובכך להגן על אינטרס לאומי אמיתי לאורך זמן , דרושה מערכת של מוסדות שיפעילו ביקורת עניינית ומתמדת על השלטון , כל אחד בדרכו . לצורך זה נדרשים אופוזיציה יעילה בבית הנבחרים , מבקר מדינה שחוששים מפניו , יועץ משפטי לממשלה ופרקליט מדינה הפועלים באופן מקצועי ועצמאי . בתי משפט בעלי יוקרה ואומץ , תקשורת סקרנית ותוקפנית . כל אלה חייבים להיות חזקים כשהם נשענים על תמיכה ציבורית רחבה , כרי שיוכלו להתמודד כנדרש עם הסכנה של עבריינות שלטונית . הסכנה של עבריינות שלטונית אורבת לפתחה של כל מדינה ומדינה . "
|
|