עמוד:175

זכויות הקבוצה המוכרות במדינות השונות : הזכות למערכת חינוך אוטונומית בלשון הקבוצה , הכרה בשפת המיעוט כשפה רשמית במדינה , הזכות לייצוג בפרלמנט ובמוסדות השלטון , הזכות לחופש פולחן , עם זאת , לא כל המדינות המכירות בזכויות הקבוצתיות של המיעוטים מעניקות להן את כל הזכויות האלה . כל מדינה מחליטה אילו וכויות להעניק לקבוצות המיעוט החיות בה , בהתאם לאינטרסים שלה . בפינלנד , לדוגמה , שבה יש מיעוט שוודי , השלטון מכיר בזכויות הקבוצה השוודית . נקבעו שתי שפות רשמיות : פינית ושוודית . כל יישוב שיש בו יותר מ - 8% דוברי שוודית חייב לקיים על פי החוק מינהל ציבורי דו - לשוני בפינית ובשוודית , ומערכת חינוך בשפה השוודית בעבור המיעוט השוודי . אמצעי נוסף שהמדינה יכולה לנקוט כדי לממש את זכותם של המיעוטים לשמור על זהותם הייחודית הוא להעניק שלטון עצמי למיעוטים באזור מגורים שבו הם מהווים רוב . התנאי להענקת שלטון עצמי הוא שהמיעוט מרוכז באזור גאוגרפי אחד . קיימות שיטות שונות של שלטון עצמי טריטוריאלי , ונעמוד על שתי העיקריות שבהן : פדרליזם ואוטונומיה .

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר