עמוד:90

וביום עשרים וארבעה לחדש הזה נאספו בני ישראל בצום ובשקים ואדמה עליהם . ויבדלו זרע ישראל מכל בני נכר ויעמדו ויתודו על חטאתיהם ועונות אבתיהם . ויקומו על עמדם ויקראו בספר תורת ה' אלדיהם רבעית היום ורבעית מתודים ומשתחוים לה' אלהיהם . נחמיה ט', א - ג ובכל זאת אנחנו כרתים אמנה וכתבים ועל החתום שרינו לוינו כהנינו . ועל החתומים נחמיה התרשתא בן חכליה וצדקיה . נחמיה י', א - ב ושאר העם הכהנים הלוים השוערים המשררים הנתינים וכל הנבדל מעמי הארצות אל תורת האלרים נשיהם בניהם ובנתיהם כל יודע מבין . מחזיקים על אחירם אדיריהם ובאים באלה ובשבועה ללכת בתורת האלהים אשר נתנה ביד משה עבד האלהים ולשמור ולעשות את כל מצות ה' אדנינו ומשפטיו וחקיו . ואשר לא נתן בנתינו לעמי הארץ ואת בנתיהם לא נקח לבנינו . ועמי הארץ המביאים את המקחות וכל שבר ביום השבת למכור לא נקח מהם בשבת וביום קדש ונטש את השנה השביעית ומשא כל יד . והעמדנו עלינו מצות לתת עלינו שלישית השקל בשנה לעבדת בית אלדינו . ללחם המערכת ומנחת התמיד ולעולת התמיד השבתות החדשים למועדים ולעדשים ולחטאות לכפר על ישראל וכל מלאכת בית אלהינו . והגורלות הפלנו על - קרבן העצים הכהנים הלוים והעם להביא לבית אלרינו לבית אבתינו לעתים מזמנים שנה בשנה לבער על מזבח ה' אלהינו ככתוב בתורה . ולהביא את בכורי אדמתנו ובכורי כל פרי כל עץ שנה בשנה לבית ה'. ואת בכרות בנינו ובהמתנו ככתוב בתורה ואת בכורי בקרינו וצאנינו להביא לבית אלהינו לכהנים המשרתים בבית אלרינו . ואת ראשית עריסתינו ותרומתינו ופרי כל עץ תירוש ויצהר נביא לכהנים אל לשכות בית אלרינו ומעשר אדמתנו ללוים והם הלוים המעשרים בכל ערי עבדתנו . והיה הכהן בן אהרן עם הלוים בעשר הלוים והלוים יעלו את מעשר המעשר לבית אלדינו אל הלשכות לבית האוצר . כי אל הלשכות יביאו בני ישראל ובני הלוי את תרומת הדגן התירוש והיצהר ושם כלי המקדש והכהנים המשרתים והשוערים והמשררים ולא נעזב את בית אלהינו . נחמיה י', כט - מ רעיון כריתת הברית מומש גם במהלך ההיסטוריה היהודית , בעת כינונן של קהילות יהודיות לדוגמה , בעת הקמת קהילה יהודית בימי הביניים :

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר