|
עמוד:60
ונחרצות שנעדרו מנושאים אחרים . עניין זה נגע במישרין להמוני משפחות יהודיות , ביניהן משפחות של מנהיגים ידועים , שחוו נישואי תערובת . עד כמה נגע הנושא בעצב רגיש מאוד בקהילה היהודית , הוכח בתוצאות המאבק של מנהיגים יהודים , שהצליחו לסכל את תיקונו של חוק הגיור בכנסת . בעניינים הנוגעים לבטחונה הפיסי של ישראל מקובל בקרב היהודים כי ההכרעה היא בידי תושבי ישראל בלבד . בשיחה עם רב אורתודוקסי בברוקלין הוא אמר " לפתע מתגלה כי שנים רבות של שותפות , שהתבטאה בעיקר בסיוע פיננסי לישראל וביקורים , לא שינו את העובדה שאנו חיים בגלות". היהודים גילו עתה מה שהתאמצו לדחוק שנים רבות , כי במקרה הטוב הם משקיפים רחוקים על מעשה היצירה בישראל , אך אין להם יכולת השפעה על המתרחש בה . בהתייחסו לגל האהדה לישראל לאחר הניצחון במלחמת ששת הימים , אומר הרב כי עתה התברר ליהודים רבים שקל ונוח להיות שותף בשמחת בן משפחה רחוק - אך אין הם יכולים ואין להם הזכות לומר לבן המשפחה כיצד לנהל את חייו . " שלמה שמיר , הארי 10.10.1993 .2 " גירס 82 חתימות של סנאטורים בעד ירושלים * הן לכאורה הישג נוגע ללב לישראל ולידידיה באמריקה . למעשה , הייתה זו התנהגות חצופה של עסקנים יהודים , מעשה שאין לו תקדים ביחסים בין מדינת ישראל הריבונית לבין יהודי הגלות . יחסים בין מדינה ריבונית למיעוט אתני שאינו נושא באחריות לתוצאות מעשיו וטעויותיו . מעולם לא ניצלה קבוצת יהודים בעזות מצח כזאת את השפעתם הפוליטית כדי לסכל פשרה דיפלומטית שהתקבלה על דעתם של ראשי הממשל בישראל ובארה"ב . * * הם מילאו כאן תפקיד של אופוזיציה מובהקת לממשלתה החוקית של ישראל ... רוב חברי הקונגרס שחתמו על העצומות נושאים את שם ירושלים לשווא כדי לשאת חן בעיני בוחרים ובעלי ממון יהודים . ירושלים , הם אומרים , אינה רק בירתה של ישראל , אלא " בירתו של העם היהודי". נראה שאין מנוס אלא לומר להם חד וחלק : ירושלים היא בירתו הרוחנית והדתית של העם היהודי . אך ירושלים היא בירתם הפוליטית של אזרחי מדינת ישראל , כמו שוושינגטון היא בירתם היחידה של תושבי ארה"ב , גם היהודים . כירה היא קודם כל ביטוי לריבונותה של מדינה . אין סימן מובהק יותר של רפיון ממתן רשות לאזרחים של מדינה ההכרה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל . שי פשרה זו יידחה הדיון בנושא ירושלים בשיחות השלום עם הפלסטינים לשלב השיחות על חסכם הקבע .
|
|