עמוד:82

ני נד גו 0 ר , יו \ ויהול לא רק פרשני מקרא מפרשים את הטקסט המקראי . גם אמנים המתארים סתירותיהם ס ^ נות ודמויות מקראיות הם פרשנים , המשתמשים כאמצעים חזותיים ולא במילים . מה הפרשנות הטמונה בעירות העוסקות בירמיהו ? מה בחר כל אמו לספר על ירמיהו ? איך בחר כל אמו לתאר את ירמיהו ( גיל , סיטואציה , לכוש , ע ? מים , תנוחה וכדומה ?( מי מהדמויות קרובה כיותר לדימוי שלכם על ירמיהו ? בציור של הצייר רמברנדט ( הולנד ( 1630 , ירמיהו יושב במקום דמוי מערה . מצד שמאל של הציור ( מתחת לחצי קשת שחורה ) רואים תיאור מוקטן של עלילת החורבן - ירושלים בוערת , דמות של אדם רכון במעלה המדרגות מכסה את עיניו ( אולי הכוונה למלך צדקיהו , (? כמה דמויות עם כידונים מנסות להתפרץ לתוך מבנה , דמות מעופפת עם לפיד אש מעל העיר . ירמיהו משעין את מרפקו על ספר ענ-כרס ועל ידו אוצרות . האם אלה אוצרות בית המקדש ? ירמיהו עומד בתוך קרן אור המסמלת את ההתגלות האלוהית , וידו הימנית על ראשו של ברוך בן נריה . שימו לב לפעולת הכתיבה עם נוצה על פני משטח הספר . אין כאן כמובן שיחזור של פעולת כתיבה מתקופת התנ " ך ( אז לא כתב ! בנוצה ( ... אלא המחשה סמלית של הכתיבה בעיניו של הצייר גוסטב דורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר