|
עמוד:23
השימוש במחרוזת התפילה נועד לספירת מספר האמירות . המספר 150 נקבע בהקבלה למספר המזמורים שבספר תהילים , ובעבר הוא ביטא את שאיפתם של מאמינים פשוטים , שלא הכירו את רוב המזמורים , לעבוד את האל במסירות הגדולה ביותר שהם מסוגלים לה . בנצרות הקתולית , התפילה הכוללת שימוש במחרוזת נקראת "תפילת רוזךי , " כלומר , "תפילת השושנים . " התפילה מדומה לצרור של פרחי שושנה המוגשים למרים אם ישוע . התפילה כוללת מתכונת קבועה של אמירות , המשולבות בתנועות הצטלבות . המחרוזת מסייעת למתפללים לזכור את מבנה התפילה . התפילה עוסקת באירועים בחיי ישוע ואמו מרים , והיא כוללת כמה נוסחים החוזרים פעמים אחדות - תפילת האדון ותפילת תהילה לאב" תהילה לאב , ולבן , ולרוח הקודש . כפי שהיה בתחילה , עכשיו , ולעולמי עולמים , עולם ללא סוף , אמן " . גם בנוסח הקתולי נאמרת תפילה למרים , אך שורותיה הסופיות שונות מאלה שבנוסח האורתודוקסי : " שמחי , מרים , ברוכת החסד , ה' עמך , ברוכה את בנשים וברוך פרי בטנך , ישוע . מרים הקדושה , אם ישוע אלהינו , התפללי בעדנו , החוטאים , עתה ובשעת מותנו . אמן " . כרמת ותרועות בספרי התפילה הנוצריים קיימים גם נוסחי בקשות לריפוי ממחלה וסיוע בצרה , ונוסחי הודיה לאחר החלמה והיחלצות ממצוקה . הנה כמה תפילות הלקוחות מנוסח התפילות האורתודוקסי . אדם חולה אומר "-. יש וע , אדוני ומושיעי , שנעשית אדם ומת על הצלב למען ישועתנו . אתה ריפאת אנשים ממחלות ומייסורים באמצעות אהבתך וחמלתך . בקר אותי , אדוני , והענק לי כוח לשאת מחלה זו [ ... ] באורך רוח , בהכנעה לרצונך , ובביטחון בדאגתך האוהבת " . אדם שקרובו חולה אומר " אבינו שבשמים , רופא נשמותינו וגופינו [ ... ] בקר ורפא את עבדך [ וכאן מציינים את שם החולה ] בחסדו של הצלוב 1 ישוע . < ברך אותו באורך רוח בכוח הנפש והגוף ובשיקום בריאותו " . אדם החושש מהשפעת השטן אומה " אלוהים הכל יכול , אשר דרך בנך היחיד > ישוע < מערת את השטן [ ... ] הצל אותי [ ... ] מאפלה . מלא אותי באורה של רוח הקודש " [ ... ] ואדם שנחלץ מצרה אומר : " אלוהים הרחום והכל יכול , אני מודה בהכנעה להוד רוממותך על נדיבותך האוהבת ועל רחמיך ; על ששמעת את תפילתי ובחסדך הצלת אותי מצרה ומסבל " [ ... ]
|
|