עמוד:13

5 : עמוד בספר ? מה עוד בניית ריבועים מגפרורים| הצעה לפעילות נוספת גפרורים : ציוד אומרים לתלמידים בכל פעם מספר כלשה ו של : הוראות ומבקשים מהם לבנות מהם ריבועים ) 14 , 8 , 4למשל ( גפרורים . גפרורים בלבד 4כך שכל ריבוע יהיה בנוי מ- : שואלים אותם האם הצלחתם לבנות ריבועים מכל הגפרורים בכל אחת • ? כמה ריבועים בניתם , אם כן ? מהפ עמי ם כתבו תרגילי ח ילוק וכפל מ תאימים רק לכמויו ת שהצלחתם • . לבנות מהן ריבועים ה תלמידים מת נסים 4פעילותב בחלוקה לקבוצות ובמציאת מספר פתקי ות – הקבוצות בעזרת עצמים . ומשטחי יחידה את : אפשר לגוון בסוג העצמים אפשר ) מספר הקבוצות ( הקרונות חישוקים או , לייצג בעזרת צלחות מספר ( ואת החלונות , קופסאות אפשר לייצג בעזרת ) הפריטים , ח פצי ם קטנים כמו קטנ יות קוביות או גפרורים , מהדק ים . צבעוניים לאחר שהתל מידי ם בנו את הרכבת עליהם , וגילו א ת מספר הקרונ ות שלסכמטילתעד זא ת בעזר ת ציור בהמשך כדאי לוו תר על . רכבת העצמים הפיזי ים ול היעזר בצי ור . בלבד כדאי לדון עם התלמידים במקרה סעיף ג ב 1המיוחד של חילוק ב- . ולשאול כיצד ידעו לפתור אותו 9 13 מדריך למורה | כפל וחילוק - חלק א

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר