עמוד:5

לשונותמענה בפרק זה ניתן מענה לשונות הלומדים בכמה דרכים : . נה עמוקהבהבשילוב אמצעיים מוחשיים כדי לפתח ו מדורגבאופןנלמדהנושא • יתית בקבוצות ומזמנות למידת פעילויות עם המורה, המשלבות למידה פעילה וחווי • . עמיתים יםבשילוב סיפורים המתאימים לתרגילי חילוק ומחזקים את ההבנה של הקשר בין מצ • . ום ובין מצבי החילוק-ימחיי היום לבחור בדרךלכוי לפתירת המשימות, כך שכל תלמידהצגת אסטרטגיות שונות • . כדי להגיע לפתרוןוהנוחה ל . פעילויות אתגר, הנותנות מענה לתלמידים מתקדמים • . כדאי מענה לתלמידים מתקדמיםגם כן הנותנות , פעילויות "עולים שלב" בסוף הפרק • רק בסוף ברצף, ולא להשלימן להפנות אותם לפעילויות המתאימות במהלך הלמידה גם לשיח מתמטי במליאה או בקבוצות קטנות . הפרק . פעילויות אלה יכולות לשמש הפרק בהוראתדגשים דיםיתלמה . אף על פי שבפרק מוצגות שתי המשמעויות השונות של פעולת החילוק • של חילוק להכלההמשמעות לימוד בלהתחיל מומלץ, תיהןאת שלהכירצריכים לימודבורק לאחר מכן להמשיך,שאבנוובהתנסות ( מציאת מספר הקבוצות ) לפתח הבנה עמוקה כדי ) מספר הפריטים בכל קבוצה ( לחלקיםחילוק של המשמעות אונדרשים לדעת את שמות המשמעויות השונות התלמידים אינם . החילוקשל מצב חילוק מתואר למשמעות שלו . ביןלהתאים הבנה יש כבר וסביר להניח שלתלמידים ,יותר הוא אינטואיטיביקיםחל חילוק ל . במיוחדהעמוק זו של חילוק, גם אם היא אינה משמעות של בסיסית הבנההיה תפחות שלתלמידים סבירו,רעיוניתיותר מבחינהקשה חילוק להכלה לפני שהם חילוק להכלה,מצביבבשלב מוקדם אם הם יתנסו . בנושא זהקודמת הדרוש . הההבניצור את עומקיזה , חילוק לחלקיםשלעוברים לרעיון הפשוט יותר מוצגות בפרקוכדי לפתח אותההגמישות המחשבתית חשובה עבור התלמידים, • דרכים השונותאת הלהציג לתלמידיםדרכים שונות לפתור תרגילי חילוק . מומלץ . ולנוחהההפתרוןרך ד בלבחורמהם ואחת אחד לדיון קבוצתי ולאפשר לכב 5 מדריך למורה | מבוא לפרק ״כפל וחילוק - חלק א״

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר