עמוד:14

13131313 12 : עמוד בחוב רת עכבר בגינה : קריאת סיפור התלמ ידים 3לקראת סוף חוברת התנסו בקריאת טקסטים ארוכים צפוי שהתלמידים שעובדים . יותר ישלימו את עמודי, בעמודים אלה החזרה הללו ללא תיווך צמוד של מומלץ , אך אם ניכר קושי, המורה לעבוד לפי השלבים לעיבוד טקסט כפי שהובאו במדריך . 3למורה של חוברת מספר קריאת הסיפור המליצו לתלמידים לעבוד לפי : השלבים האלה הנחו את – קריאה דמומה . 1 התלמידים לקרוא את כל הקטע . בקריאה דמומה הנחו את – קריאה בקול . 2 התלמידים לקרוא את הקטע בקול לעצמם או לחבר היושב לצידם ואחר כך להאזין לקריאת . החבר שאילת שאלות עצמית . 3 – במהלך הקריאה ואחריה אפשר להמליץ לתלמידים לשאול את עצמם שאלות במהלך מי : למשל . הקריאה או אחריה א יפה הסיפור ? משתתף בסיפור איך ? מה קרה בסיפור ? מתרחש מה ציפיתי ? הדמויות מרגישות שיקרה בסיפור וקרה או לא מה הרגשתי כשקראתי את ? קרה ? הטקסט עידוד קריאה חוזרת : למשל . כדאי לעודד תרגול קריאה באמצעות פעיל ויות מעוררות עניין התלמידים לאחוז ברמקול דמיוניהזמינו את – נותפינת הקריי• . ולהקריא לחברים מכל זוג ובקשו, לזוגותתלמידיםאת החלקו – "פינג פונג"קריאת• . פונגכמו במשחק פינג, לקרוא את המשפטים בתורות הצעה למשחק במשחק זה התלמידים – בסיפור"מוצאים את המילה"משחק ה• גםאפשר לשחק את המשחק . צריכים לאתר בסיפור מילה מילים או משפטים מתוךשתלמיד אחד קורא בקולכך, בזוגות לבקשאפשר כמובן . אותם בטקסטוהאחר מאתר, הסיפור . ) גם יותר מפעם אחת ( להחליף תפקיד יםמהתלמ ידים 14 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר