|
|
עמוד:5
3 לפרק| מבואכפל מעבדות קבוצות יצירתבמעבדה זו אפשר לייצג מצבי כפל על ידי – מעבדת צעצועי כפל • שוות . בוחרים צעצוע וקובעים את שני הגורמים : מספר הקבוצות ומספר העצמים בכל קבוצה . מעבדה זו מאפשרת לייצג כפל בציורי קבוצות שוות – מעבדת קבוצות שוות • יכולים להיעזר במעבדה כדי ללמוד על משמעות . התלמידיםהכפל והחילוקובתבנית . יותהכפל והחילוק וכדי לפתור תרגילים או בעיות כפל למכפלה מתאימיםמלבנים מעבדה זו מאפשרת לבנות – מעבדת מצולעים ברשת • . רצויה כפל במבנה ובמעבדה זו אפשר להציג מצבי כפל – וצבעמספר,מעבדת כמות • על ידי ולהתנסות בסידורים שונים של פריטים בקבוצות שוותבצורה נוחהמלבני . ר בשורות באופן אוטומטיו די סגרירה, צביעה או על ישרשוותקפיצות הדגים למעבדה זו מאפשרת – ישר המספריםמעבדת • . המספרים מענה לשונות בכמה דרכים : הלומדים פרק זה ניתן מענה לשונות ב . כדי לפתח הבנה עמוקהנלמד בשילוב אמצעים מוחשיים הוא ו,מדורגד הנושא לימו • בקבוצות ומזמנות למידת יתדה פעילה וחווייתלמי המשלבות ,פעילויות עם המורה • . עמיתים של הקשר בין מצבים מחזקים את ההבנה ווב סיפורים המתאימים לתרגילי כפלשיל • . כפלמצביום ובין -ימחיי היום המשימות, כך שכל תלמיד יוכל ירתמשולבות אסטרטגיות שונות לפתלאורך הפרק • פתרון . כדי להגיע ללבחור בדרך הנוחה לו . הנותנות מענה לתלמידים מתקדמים,אתגר בפרק משולבות פעילויות • כדאימענה לתלמידים מתקדמים . גם כן נותנות בסוף הפרקפעילויות "עולים שלב" • רצף רק בסוף ב במהלך הלמידה, ולא להשלימן להפנות אותם לפעילויות המתאימות גם לשיח מתמטי במליאה או בקבוצות קטנות . הפרק . פעילויות אלה יכולות לשמש דגשים בהוראת הפרק , שהם קשים יותרמצבי כפל שבמבט ראשון נראים ככל מצבי הכפל, אך מתברריש • ובכל אחד ני קרונות שבת של לדוגמה : רכ . שמתוארות בו רק שתי קבוצותמקרהכמו . במקרה 3 × 3 = כזאת את התרגיל לרכבתשיתאימולמידיםתיש חלונות . 3מהם הוא מציין את ל, כלומר אםכזה כדאי לשאול אותם מה התפקיד של כל מספר בתרגי יחד איתם רכבת אפשר לבנות . שבכל קרוןחלונותאו את מספר הקרונותמספר ה . מתאימה לתרגיל שכתבו ולהשוות אותה לרכבת הנתונה 5 מדריך למורה | מבוא לפרק ״כפל״
|

|