עמוד:50

18181818 18 : עמוד בחוב רת ר, מ, חזרה על האותיות ת ? מה שומעים במילה ודאו שהתלמידים מזהים את כל , קראו את המילים בקול . האיורים ובקשו מהתלמידים לסמן בתחתית . כל איור את הצירוף המתאים , מרק , סולם : המילים המוצגות הן , עכבר , גשר , פרה , כתר , עיניים . לחם ריבוע ? איפה עוד כתוב תמר הקסם כתבו על הלוח את : פעילות משחק ובקשו מהתלמידים תָמָר השם . לקרוא אותו כתבו את השם במאונך והסבירו שבמשחקים ובתשבצים אפשר ואפילו , לקרוא בכל הכיוונים . במהופך הנחו את התלמידים להקיף בריבוע הקסם את השם תמר ברצפים לאורך , ) אופקית ( לרוחב : שונים . ובאלכ סון ) אנכית ( השלמת תבנית ? מה חסר בתבנית הראשונה מופיעה המילה אותיות שונות , בהמשך . השלמה בקשו מהתלמידים לזהות . חסרות את החסר ולהשלים את הצירופים . השונים בעבודה עם תלמידים שלהם קושי להקדים שלבכ דאיבזכירת המילה אפשר להכין כרטיסיות : לפעילות זו להניח את , של הצירופים הכרטיסיות על השולחן או על לחשוף את התלמי דים , הלוח למילה השלמה ואז לגרוע צירוף . אחד לעיני התלמידים הצעות למשחק במקומות נ סתרים בכיתה כרטיסיותפזרו – " מחפשים את הצלילים "• . שעליהן כתובים הצלילים שנלמדו כל תלמיד . הפעילו טיימר ואפש רו ל תלמידים לחפ ש את הכרטיסיות . או תלמידה שמוצאים כרטיסייה מקריאים בקול את הצליל שכתוב בה . המשחק מסתיים כשכל הכרטיסיות נמצאו . חלקו את הכיתה לשתי קבוצות – " תחרות שמות "• : כל קבוצה בתורה תחשוב על שם שיש בו את אחד הצלילים שנלמדו המ שחק מסתיים כשלאחת הקבוצות אין . ר , רָ , ר , ת , תָ , ת , ם , מָ , מ . רעיון לשם נוסף 50 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר