עמוד:46

14141414 14 : עמוד בחוברת ? מה שומעים במילה המשימה מתייחסת לכל : שימו לב ולכן זוהי , הצלילים שנלמדו עד כה הזדמנות להעריך את מידת . ההפנמה של הנלמד המילים 12 עברו עם התלמי דים על המאוירות בעמוד וודאו שהם בקשו . מזהים כל אחת מהן מהתלמידים להגות בשקט את הצלילים המרכיבים את המילים ולסמן מתחת לכל מילה את הצליל . הנשמע בה בעבודה עם תלמידים שלהם קושי רצויברכישת הקריאה והכתיבה להדגים את ההגייה של המילים תוך הפ רדה מודגשת של , בקול אפשר להיעזר בלחיצה . הצלילים מה , קלה על אצבע לכל צירוף שעשוי להקל על התלמי דים לזהות את הקשר בין הצליל הכתוב לצליל . הדבורותהנ שמע במילים התבוננו באיור קסם מסתכלת על מגפיים הסבירו ? מ או ם – ומתלבטת לתלמידים שקסם תלווה את תציג , הלמידה בכל החוברות שאלות מעניינות על שפה ועל ומדי , ) מטא-לשון ( קריאה וכתיבה פעם גם תצחיק אותם ב דבריה שאלו מה מטריד את . ובמעשיה " מגפיים " והסבירו שבמילה , קסם , ) בסוף ( וגם ם ) בהתחלה ( יש גם מ . ולכן שני הצלילים מ תאימים למילה הציעו לתלמידים לחשוב על עוד ומסתיימותב-ממילים שמתחילות , מים , ממ תקים : ל דוגמה , ב-ם . מקסים תרגול קריאה . ב " מכפולת הא כרטיסיות של האותיות בקשו מהתלמידים לגזור את ה . והתלמידים ירימו את הכ רטיסייה המתאימה , הקריאו צליל אוצר מילים למה מ פְתֵח נק רא . כדאי לנצל את האיורים כדי לעסוק במשפחת מילים – מוֹצֵץ , מתנגבים בה – מגבת , מְסָרֵק – מסְרֵק . כי הוא פותח ? כך הציעו לתלמידים לחשוב על . מחברת היא דפים מחוברים , מוצצים אותו . עוד מילים שמתקיים ביניהן קשר דומה 46 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר