|
|
עמוד:44
12121212 12 : עמוד בחוב רת ם , מ / הקניית הצלילים מָ הקניה תָמָר כתבו על הלוח את המילה . וקראו בקול כל צליל , מָ הפרידו מהמילה את הצליל קראו אותו בקול וה דגישו את שם . האות , ם ו- מ הוסיפו גם את הצלילים והזכירו לתלמידים את שמות סימני קמץ : הניקוד שלמדו ב זמן ההקניה בקשו מהתלמידים לחזור . ופתח . בקול על הצליל המתאים מופיעה מ הסבירו שכאשר האות כותבים אותה אחרת , בסוף מילה . מ סופית לכן היא נקראת . ם – תוך , קראו את הצלילים שבחוברת . כדי שהתלמידים עוקבים באצבע כתיבה בקשו מהתלמידים לכתוב את . ם בחוברת , מ , הצלילים מָ בסגולו-םצבעו מָבירוק הנחו את התלמידים לצבוע את . בסגול ם בירוק ואת מ הצלילים מתקבל איור ( ? מה התקבל : שאלו ? מדוע נבחר האיור זה , ) של ענבים באיזה צליל מסתיימת המילה ? ענבים הצעות למשחק פזרו במקומות נסתרים בכיתה כרטיסיות – " ם / מ / מחפשים את מָ "• הפעילו טיימר ואפשרו לתלמידים . שכתובים עליהן הצלילים שנלמדו כל תלמיד או תלמידה שמוצאים כרטיסייה . לחפש את הכרטיסיות המ שחק מסתיים כשכל . מקריאים בקול את הצליל שכתוב בה . הכרטיסיות נמצאו רק " דגים " – ) נמצא במרכ ז המו רים בסביבה הדיגיטלית " ( דגיםדגים "• מ או מסתיימות / מָ , ת / דגים שעליהם איורים של מילים המתחילות ב-תָ כדאי לאפשר לכתוב מילים או , לתלמידים המסוגלים לכך . ם / ב-ת . למצוא תמונות שירחיבו את מאגר כרטיסיות המשחק מסובבים – ) נמצא במרכ ז המורים בסביבה הדיגיטלית " ( גלגל הק סם "• או מציינים את הצליל , את החץ וקוראים את הצירוף שהחץ מורה עליו חשוב להקפי ד להשתמש בצירופים . הפותח או הסוג ר של האיור לתלמידים המסוגלים לכך כדאי . ובאיורים מתאימים מתוך המאגר . להציע לכ תוב צירופים או מילים שירחיבו את מאגר כרטי סיות המשחק 44 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2
|

|