|
|
עמוד:18
16 מבוא קסם וחברים | הצעות לפעילויות כלליות ההצעות לפעילויות מדגימות איך להשתמש באיורים, בטקסטים ובפעילויות שבחוברות כמנוף לעשייה רחבה ועשירה בכיתה . הקניית צליל / אות שהרמז לפתרונן הוא הצליל חידותאפשר לחוד : א . חידות שאפשר לבסס על האיורים בחוברות הפותח או הצליל הסוגר של המילה ( למשל : "אני חי בים ושמי מתחיל באות ד / בצליל דָ" ) . : כתבו על הלוח אות או צירוף ( צליל ) וקראו בשמות תלמידיםזיהוי צלילים בשמות האו ב . איתור מופיעהצליל הזה בהתאם לשאלה אם,בקבוצותמתארגניםתלמידיםבכיתה . התלמידיםה . או לאבשמם יםתלמידשל – ג . בניית אות בגוף : אפשר לבנות את צורת האות שנלמדה באמצעות הגוף ת . ו או של קבוציחידים מתוך עולמם ,הצליל שנלמדבהןמופיעש . מילים בעולם : בקשו מהתלמידים לחפש מיליםד כדאי להימנע מהצגה של צלילים של הלימוד . בשלבים הראשונים מהכיתה או מהבית – הקרוב א / ה / ע ; ט / ת ; ק / כ ; כ / ח ; ב / ו ) . לאחר מכן יש להפנות את כגון : העלולים להוביל לשגיאות כתיב ( . זאתם לצלילים שנשמעים זהים אך נכתבים באותיות שונות, ולהדגיםתלמידיהם שלביתשומת ל איורים ילדיםלעיתיםמכירים את האובייקטים המאוירים . תלמידיםלפני כל פעילות כדאי לבדוק אם ה ,"מוקיון", "ליצן"למראה ליצן אפשר לומר : . לדוגמהבשמות שוניםאת אותו אובייקט מאוירמכנים שנעשה בו דויקמילים מתאימות, אך להדגיש את השם הממגוון . יש לקבל "מצחיק ", "פורים" שימוש בחוברת . את האיורים המובאים בחוברת להרחבת אוצר המילים ולפיתוח החשיבה . פיתוח אפשר לנצל אוצר המילים וידע העולם ייעשה לאחר ההקניה בחוברת . טיפוח השפה הדבורה ישלים את ההקניה המובנית . בו מילים מתוך האיורים . משלביםסיפור קטן וממציאיםא . סיפור בעל-פה : התלמידים מאותהאחת ל האת המיל,במידת האפשרמקשרים, ב . קישור למשפחת מילים : התלמידים לפועל או לשם עצם אחר מאותו שורש ( בלי להשתמש במונח : כלומר – משפחת המילים "טַבָּח" : "מחדד" נקרא כך כי הוא מחדד את העיפרון / עושה את העיפרון חד ; לדוגמה"שורש" ) . . ועודנקרא כך כי הוא עובד במטבח ג . הגדרות : הזמינו את התלמידים להתנסות בהגדרות של האובייקטים המצוירים . תחילה את מתאריםובהמשך,אדום, קטן, יש לו כנפיים ) למשל : ( חיצוניותתכונות מתאריםהתלמידים אוהוא עף, הם גוזרים ) . אפשר לשחק בזוגות : תלמיד אחד למשל : ( תפקיד או את השימושה תלמידה אחת מגדירים, והאחרים מנחשים . 18 קסם וחברים | מבוא
|

|