עמוד:66

34343434 34 : עמוד בחוב רת הקניית ה שותקת אָה, יָה, קָה, רָה, בָה, מָה, תָה י ויש לה"היא אחת מאותיות אהוה צליל עיצורי וצליל שהוא חלק בשלב זה נכיר לתלמידים . מתנועה . את הייצוגים השונים של האות ה : אפשר לע שות זאת באופן הבא ,הָיָהכתבו על הלוח את המילה יהזכירו את הצליל . וקראו אותה . שהכרנו נמצאת פעמייםההאות בקשו מהתלמידים . הָיָהבמילה ,הָלכתוב את האות הרא שונה השנייה היא ללאה האות . וקראו כמו האות א ( ניקוד ואינה נשמעת כאשר , בעברית ) . שעליה למדנו לרוב תבוא,מילה מסתיימת בקמץ ) . לא נשמעת ( שותקתהאחריה שומעים בסוף רק – מצלמה, למשל ) . וקמץ ( מ רצוי לחקור יחד עם תלמידים המסוגלים לכך את תפקידיה השונים של האות ה באמצעות כאלה שמתחילות – האזנה למילים כאלה, ) הר,הלך : למשל ( ב-ה : למשל ( שהיא מופיעה בתוכן וכאלה שהיא, ) זהב,זהירות , בננה : למשל ( נמצאת בסופן ) . כתבה , אפשר להשוות לאות אחרת כ שהאות ל : לדוגמה האות ל אפשר – ) גָמָל ( מופיעה בסוף מילה ל זהות אותה אף שאין תחתיה סימן כ שהאות ה מופיעה בסוף . ניקוד היא אינה נשמעת – ) מיטה ( מילה , שְנוֹתֶיהָ, למעט במילים כמו יָמֶיהָ ( ) . בזכות סימן הניקוד תרגול קריאה ? מה שומעים בסוף המילה לקרוא אתבקשו מהתלמידים . ודאו שהאיורים מובנים ושהמילים ידועות אפשר לבקש . קו לאיור המתאיםאיור ולמתוחהצלילים שמתחת לכל . מהתלמידים לחפ ש באיורים מילה שמסתיימת בצליל ה : המילים המוצגות הן . בכל המילים הסיומת ה מציינת נקבה : שימו לב . בובה, סירה, עגלה, מזרקה "מָה"הקניית מילת השאלה ? איפה כתוב מָה הזמינו את ? למה יש לידה סימן שאלה ? "מה"מתי אומרים : שאלו . ול שאול זה את זהמָההתלמידים להמציא שאלות שיש בהן קריאה והבנה,קומיקס כל הכי תה – אפשר לקרוא בקריאת מקהלה . קראו את הקומיק ס בקול חלק מהתלמידים בתפקיד ברק וחלק מהתלמידים : או לפי תפקידים,יחד ? למה תמר נבהלה : שאלו . בתפקיד תמר יש לעודד את התלמידים . אפשר להציע לתלמידים להמחיז את הקומיקס . מותאמת בהתאם לתוכן ) אינטונציה ( להקפיד על הנגנה 66 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר