|
|
עמוד:14
12 מבוא קסם וחברים | הסביבה הלימודית המורים יתכננו את הסביבה בהתאם לצורכיהם ובהתאם להרכב הכיתה . תזמן לילדים מגוון שו,מומלץ שהסביבה הלימודית בכיתה תהיה עתירת חומרים כתובים לפעול המאפשרים לתלמידיםבה מרכזי פעילות ויצירה שונים לכלול . רצוי התנסויות ופעילויות לדוגמה : . באופן עצמאי ספרי קריאה רבים ואוסף של טקסטים מסוגות שונות, כגון : מודעות, עיתונים, כרטיסי – ספרייה ברכה, מכתבים . כתיבה . זמניםהמדפים, ציורים ותמונות – מרכז כתיבה כלים וחומרים לציור, לגזירה, להדבקה וליצירה . – מרכז יצירה הקשוריםבעיקר כאלה ,משחקי מסלולומשחק זיכרון, לוטו, דומינו, בינגו – קופסה מרכז משחקי ללימוד צלילים ומילים . תחפושות ואביזרים המזמנים המחזה, משחק תפקידים והצגה . – אטרוןימרכז ת טיפוח הקריאה ממטרות החינוך הן שכל התלמידים "יוכלו לשלוטחלק לפי תוכנית הלימודים בחינוך לשוני, בשפה הדבורה והכתובה למילוי צרכים תקשורתיים," ויותר מכך : "יוכלו להבין טקסטים דבורים . "וכתובים במגוון סוגות," ו"יהיו בעלי יכולת קריאה מושכלת של טקסטים ספרותיים היא להוביל את התלמידים לפענוח טקסטים, לעודד קריאה לכיתה אקסם וחבריםמטרת קריאה שוטפת ומהנה . את יכולת הקריאה, עד לולשפר להכיר את המאפיינים ואת תלמידיםחשיפת הלומדים לטקסטים כתובים מגוונים מאפשרת ל שימוש מתאפיינת בשפה הכתובה הבהשוואה לשפה הדבורה . ,המוסכמות של השפה הכתובה מבנים מורפו-תחביריים באוצר מילים גבוה ומופשט, במאורגן על פי כללים, הרב במידע פיינת גםתא מבנים תחביריים פחות שכיחים, כמו צורת הסביל . השפה הכתובה מבספרותיים ו ובהימנעות מתבטאת בכמות רבה יותר של מילות תוכן בכל מבע, הבדחיסות לשונית גבוהה, בסמני שיח האופייניים לשפה הדבורה . משימוש דים יכולים ללמוד מילתהלאחר התנסויות חוזרות ונשנות בקריאת טקסטים בליווי המורה, לשון ) , להשתמש באסטרטגיות שרכשו לפתרון בעיות בתוכן ובתחום הלהיעזר בידע קודם ( הנחות על הטקסט ולהפנות שאלות למורה . גבשבקריאה, ל , ) סיפור : טקסט ספרותי ( שיר, מגוונות, כגוןבחוברות מייצגים סוגות ותת-סוגות שהטקסטים . עודטקסט מידע, הזמנה, הוראות, רשימה, מודעה, כללים, תפריט ו תלמידים לבחוברת ששיטתי התנסויות בקריאה בקול של הטקסטים באופןהמורים יזמנו , להנאה ממנה ולקידום הקריאהלשיפור איכותמשימה זו . קריאה בקול תורמת בצע המסוגלים ל לעבודה בחוברות, באמצעות עבר מגםמיומנותהאתטפחמומלץ להמשיך לאסטרטגיות הבנה . . גוונים בכיתהטקסטים מתקריא 14 קסם וחברים | מבוא
|

|