עמוד:22

20 מבוא קסם וחברים | אפשר להציג על הלוח ,ספרי "ראשית הקריאה"בכמו למשל , פרקים אחדיםיש אם בספר ארבעה או חמישה שמות של פרקים, להעלות השערות על מה שצפוי בעלילה ולכתוב או לצייר סיום הקריאה בספר . לאת הסוף המשוער של הסיפור . את הציורים אפשר להציג בתערוכה עד מסופר בספר . אכןמה שביןההשערות לביןיהיה מעניין להשוות הצעות לפעילויות אחרי הקריאה דוגמאות לפעילויות בתחום האורייני אובספרים רבים אפשר לזהות נושא לשוני חוץ-סיפורי בולט כמו חזרות, פעלים רק בגוף מסוים שימוש רב במילות יחס . אחרי קריאת הסיפור, ובלי לפגום בהנאה ממנו, אפשר לשחק בכיתה משחק פנטומימה המדגים את המשמעות : במשחק המתבסס על הנושא הלשוני בספר . לדוגמה מילת הכוללתהוראת פעולה מופיעהקלפי משימה שעל כל אחד מהם , בעזרתמילות היחסשל הסיפור . תוך יחס מ עלאוסיפור על הפלגה בים,למשל – אפשר להתייחס בכיתה לשדה הסמנטי שהסיפור נטוע בו מיליםאפשר "לדוג" את המילים הקשורות לנושא, להוסיף להן . בהאזנה חוזרתהרפתקה ביער משחק זיכרון או לוטו . בחדשות ולהשתמש בהן הצעות לפעילויות בתחום הרגשי-התנהגותי ובתחום הערכי-מוסרי על נושאים עם התלמידיםכדאי לשוחח – הספר לאחר סיוםבמהלך הסיפור, בסוף פרק או אופיין של הדמויות ולסיטואציות משפחתיות-חברתיות בסיפור . ל , התנהגותןלהנוגעים לחייהן, למשל : לא הגיוני בסיפור הזה ? , או מפחיד , משונה , מה מצחיק • לסיפור ? הייתם מוסיפיםלהוסיף לשיר הזה ? איזה פרקהייתם רוציםאיזה בית • מה אנחנו חושבים על ההרגשה של הדמות ? על ההתנהגות שלה ? על המעשים שלה ? • על החבר שלו ? ? על אחיו ? אנחנו חושבים על הוריו של הילדמה • מה בחיים שלי דומה לחיים של הילד או הילדה בסיפור ? • לעשות כדי להרגיש טוב יותר ? דמות מה כדאי ל • מה היינו עושים אילו כל זה קרה לנו ? • : "אילו הייתי במקומו, הייתי . . . " ; במשפטים כמולפתוח את תשובותיהם תלמידיםאפשר להציע ל ים "חבל שזה קרה כי . . . " ; "כעסתי כש . . . " ; "אהבתי את הקטע שבו . . . " ולבקש מהם להמשיך במיל . שלהם חברתית, לבדוק מה אנחנו אוערכית , דילמה מוסריתהםשיש במותכדאי להתעכב במקו . במקומן של הדמויותהיינו מגיביםחיינו ולשער איךלשוחח על חוויות דומות מחושבים על המצב, אפשר להציע . הספר מ"מסיבת פרידה" בסיים אותונחמד לנקרא בהמשכים, יפור כשהס , תערוכת מהספר קטע אהובהמחזה של , " מי-מתי-מה-למה-כמה"חידוןגון : רעיונות כלתלמידים ואם הספר עובד ,אחרי הפרק האחרון"ומה קרה להם מאז ? " שיופיעבשם ציורים, פרק נוסף נצפה בו יחד ! – לסרט ראוי 22 קסם וחברים | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר