|
|
עמוד:62
30303030 30 : עמוד בחוב רת י , י / הקניית הצלילים יָ ידע עולם שוחחו עם התלמידים על המילה : ועל המשמעויות שלה א יָלָה . שם פרטי . 2 ; נקבה של איָיל . 1 אילו שמות פרטיים דומים : שאלו , אייל , צבי : למשל ( ? אתם מכי רים , אריה , כפיר , עופרה , עופר , איילת ) . זאב , יונה , דרו ר , דוב הרחבה במה : אפשר לשוחח על איילות איך היא ? האיילה מצטיינת איך נקרא ? היכן היא חיה ? נראית ? איך נקרא הגור , ) א יָיל ( ? הזכר הציגו לתלמידים ) . עוֹפְרָה / עופר ( טק סט שירי או סיפור על איילה של " מה עו שות האיילות : " למשל ( לאה גולדברג או טקסט מידעי על ) . איילות יָ , א יָלָה : הקניה . א יָלָה הלוח את המילהכתבו על אילו אותיות וצלילים אתם : שאלו ) . הצליל א : למשל ( ? מכיריםכבר הפ רידו את הצליל יָמתוך המילה . וקראו אותו בקול הבחנה ? י / איפה שומעים יָ שמיעתית – שוחחו על האיור של שפת הים באילו מילים ? מה רואים בו אפשר ? י / יָ שומעים את הצליל . לרמוז בעזרת שאלות תומכות , שמשייה , ים , ילדה : המילים הן , אונייה , דייג , עגבנייה , לחמנייה . צייר , סוכרייה אוצר מילים איזו מילה : שאלו את התלמידים מסתתרת ב תוך כל אחת מהמילים לחמנייה , ) שֶמֶש ( שמשייה ? האלו ) . סוכר ( סוכרייה , ) לֶחֶם ( מדברים וכותבים אילו פעילויות ? מתי מבלים שם : נהלו שיחה כיתתית בנושא שפת הים בקשו , לאחר השיחה ? מה נעים ומה לא נעים בשפת הים ? עושים או לתאר את , מה תלמידים לכתוב במחברת סיפו ר קצר על חוויה מהים . חווייתם האישית אפשר להציע לציירלתלמידים שלהם קושי ברכישת הקריאה והכתיבה ולכתוב עבורם מילים שמסבירות את , ציור המתאר סיפור או חוויה בים . אם ירצו בכ ך , הציו ר הכתיבה של רוב התלמידים תהיה , בהכירם רק אותיות מעטות , כמובן וייתכן שהתלמידים עצמם , לא מדויקת וקשה לפענוח , לא משוכללת אף . את מה שכתבו ולמסור את התוכן שהתכוונו לבטא " לקרוא " יתקשו של ביטוי רעיון , קשה להגזים בחשיבות של ההתנסות בכתיבה , על פי כן דווקא בשלב – או תוכן בכתב ושל גיוס האותיות הרלוונטיות לייצוג מילים וכ שהציפייה לשלמות , כשהכלים שבידי התלמי דים חלקיים , הראשוני . אינה מרחפת מעל ראשם 62 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2
|

|