עמוד:20

18 מבוא קסם וחברים | כרטיסים מצוירים בכרטיסים המצוירים מילה שיש בה הצליל המבוקש : מוצאיםהתלמידים – א . צליל באיורים אותה מפרקיםאת המילה, הוגים . התלמידיםבסופהאוהמילה, באמצעת המילהבתחיל את הצליל הנלמד . מדגישיםלצליליה ו מבקשתרביעיות של כרטיסים מצוירים, ומכינהקבוצת תלמידים ( או המורה ) – ב . רביעיות למצוא צליל שנמצא רק בתמונה אחת . תלמיד או תלמידה מוצאים זוג כרטיסים שיש להם צליל משותף, – ג . משחקים בזוגות בת הזוג צריכים לגלות את הצליל . אוובן שמופיעות בוובונים סיפור קצר, כרטיסיםהארבע תלמידים בוחרים ה – ד . בניית סיפור המילים מהכרטיסים . לדוגמה : מה יש בו . תאותו ומתארהכרטיס, מסתירתקבוצה אחת בוחר – ה . תיאור בקבוצות זה . . . ( חיה, כלי . . . ) , התכונות שלו הן . . . ( גודל, צבע, חלקים ) והוא . . . ( עף, גוזר, אוכלים אותו ) . בכרטיס . מופיעלגלות מה הצריכשנייההקבוצה ה כרטיסים לפי סוגים : מה שצומח, ממייניםתלמידיםה – ו . מיון לפי מדדים ( קריטריונים ) "מה יוצא : אפשר לחבר חידות כגוןלאחר מכןמה שאוכלים, כלים, חפצים שנמצאים בבית, חיות . דופן ? ", "מה משותף ? " מציגיםו,ת המלוות את התוכניתיודמומהבוחרים אחתהתלמידים – ז . כרטיסי דמויות ראשיות אפיזודה שקראו עליה או אפיזודה מומצאת בהלימה ל"חייה" של הדמות . בחלק הנוגע לכרטיסים . ,ראו הצעות במדריך למורה בתמונות גדולות ( כרזות או תמונות דיגיטליות ) , מתבונניםהתלמידים – ח . משוחחים בתמונות במטרה לטפח את השפה הדבורה והכתובה באמצעות מדרשי תמונה . השיחה והכתיבה עשויות לקדם את יכולת ההבעה בעל-פה ובכתב, תוך התנסויות לשוניות בעקבות ההתבוננות המצאה של סיפור . פעילויות כאלה יתרמו ושונות : זיהוי פרטים, תיאור, הכללה, הסקת מסקנה לשימוש במילים שגרתיות פחות ולפיתוח מיומנויות שיחה וכתיבה לצרכים , להעשרת אוצר מילים שונים . . ראו הצעות להפעלה במדריך למורה בחלק הנוגע לתמונות 20 קסם וחברים | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר