עמוד:19

17 מבוא קסם וחברים | קריאת מילים, משפטים, קטע הןא . שאלות פענוח : לאחר קריאת משפטים או קטע, הציגו שאלות ממקדות שהתשובות עליהן . מילים או ביטויים מתוך הטקסט עצמו, שנבחרו לתרגול הפענוח : איפה כתובה המילה . . . ? איפה כתובה מילה המתחילה ב . . . ? איפה כתובה מילה שיש לדוגמה מסתיימת בצליל… ? איפה כתובה מילה שהיא ההפך מ… ? הבה הצליל . . . ? איפה כתובה מילה למשל : "יונתן הקטן / הוא רוצה . או להחליף בוב . משחקי חריזה : מילים שאפשר להוסיף לשיר להיות גנן" . איור ומילה . התלמידים מתאימים תמונה כל זוג כולל – םג . "צלמים" : הכינו זוגות של כרטיסי . נםמזיכרותוכותבים את הכרטיס, מסתירים אבזיכרוןלמילה, מנסים "לצלם" את המילה . להחליף מילה מסומנת במשפטכולותעל כרטיסיות הצעות למילים שיתבוד . מילים חלופיות : כ : תלמידיםאת האלוש . "קר" ו"קיר"של המילים", וכרטיסיותחםהמשפט "ברק אכל מרק : לדוגמה איזו מילה אפשר לכתוב במקום "חם" ? איזו מילה לא מתאימה ? למה ? אפשר לבחור חלופות על . בסיס סמנטי או על בסיס התאמה דקדוקית יםקבלמהתלמידיםמאחד אחת או מילה חדשה, נלמדתה . תיבת מילים כיתתית : בכל פעם ש תמונה יםציירמאו מדביקיםםהשל הכרטיסאותה לכתיבה על כרטיס . על חלקו האחורי במידת האפשר . הכרטיסים יוכנסו לתיבה הכיתתית וישמשו אחר כך, המתארת את המילה תלמידה לכתיבת טקסטים ולמשחקי זיכרון . כדאי לתלות בכיתה דף בקרה עם שמות הילדים . כל לתיבה . כך תתקבל רשימת המילים שהכיתה פוהוסיםאת המילים שהםליד שמכותביםותלמיד . ולכתובצריכה לדעת לקרוא כרטסת הא"ב במהלך הקניית אות או בסיכום ההקניה, אפשר לשחק באופנים שונים באביזרים שבערכה . לזה, והכיתה ואת סימני הניקוד שנלמדו . צרפו אותם זה שנלמדה בחרו את האות – צליל . 1 . שנוצר תקרא בקול את הצירוף לאחר שנלמדו מילים שלמות, אפשר להרכיב אותן מאותיות הא"ב – מילים שלמות . 2 סרגל סימני הניקוד . לשם כך בחרו את האות ואת סימני הניקוד שנלמדו . אפשר גם מו הכיתה תקרא בקול – לבקש מהתלמידים לבנות את הצלילים ולצרפם למילה, ובהמשך את המילה . 19 קסם וחברים | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר