עמוד:60

28282828 28 : עמוד בחוב רת , א / א / הקניית הצלילים אָ שותקתו-א האות א יש לה . י " א היא אחת מאותיות אהו צליל עיצורי וצליל שהוא חלק בשלב זה יש להכיר . מתנועה לתלמידים את הייצוגים השונים של . האות א א בָא כתבו על הלוח את המילה , ב הזכירו את הצליל . וקראו אותה . שכבר נלמד נמצאת פעמיים במילה א האות א כתבו על הלוח את הצליל . א בָא השנייה היא א האות . וקראו אותו . ולכן אינה נשמעת – ניקודבלי בסוף מילה א הסבירו לתלמידים ש- , אימא : לדוגמה " ( שותקת " תמיד ) . יצא , לא הצלילים חטף פתח – מכירים סימן חדש חטף ) . פתח ומ שווא מורכב מ ( ה , ח , פתח יופיע רק באותיות א ולכן מופיע רק בחלק משורות , ו-ע א , א , אָ כל הצלילים . ההקניה . נהֱגים באופן זהה הגיית אָבצורות שונות מהתלמידים לפתוח א ת הפהבקשו , כמו שעושים בבדיקה במרפאה אחר . לאורך זמן א / אָ כדי להגות בצורות אָ כ ך הציעו להם להשמיע של אָ , של הפתעה אָ : שונות . של צעקה אָ , הבנה כתיבה בקשו מהתלמידים לכתוב את בשלושה סימני ניקוד א האות . שונים ולקרוא אותם בקול הבחנה שמיעתית ? א / א / איפה שומעים אָ באיזה ? האם ביקרו פעם בשוק : שוחחו עם התלמידים על נו שא השוק מה אפשר ? אילו חנויות יש בשוק ? מה קונים בו ? מה יש בשוק ? שוק היו ? למצוא בכל חנות ? א / א / אָ אילו מילים מתחילות בצליל ? מה רואים בו : התבוננו יחד באיור בקשו מהתלמידים לצבוע את ? א / א / אָ באילו מילים שומעים את הצליל ? מה צבעתם : אפשר לשאול אותם . א / א / אָ המילים שיש בהן את הצליל ? מדוע בחרתם דווקא את המילים האלה . אבטיח , אג ס , אבוקדו , אננס , אבא : א / א / מילים שמתחילות בצליל אָ ייתכן שהתלמידים יצביעו גם על ארגזים . ארנק , א ף : אפשר להוסיף גם . שעל הדוכן כדאי , בעבודה עם תלמידים שלהם קושי ברכישת הקריאה והכתיבה תו ך הפרדה מודגשת של , להדגים את ההגייה של המילים בקול מה שעשוי , אפשר להיעזר בלחיצה קלה על אצבע לכל צירוף . הצלילים להקל על התלמידים לזהות את הקשר בין הצליל הכתוב לצליל הנשמע . הדבורותבמילים 60 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר