|
|
עמוד:17
15 מבוא קסם וחברים | טקסטים ארוכים, ספרותיים או גם לבהאזנה נחשפיםהתלמידים ,במהלך רכישת הקריאה אחרים, שאחת ממטרותיהם היא טיפוח כישורי האזנה ופיתוח האזנה ממוקדת : זיהוי רעיון , הסקת מסקנות, האזנה לטון הדיבור ורגישות למשלב הלשוני . ומרכזי, זיהוי פרטים התומכים ב שיעור העוסק בהבנת הנשמע כולל שלושה שלבים : פעילויות הכנה לפני ההקראה, הקראת ,בעל-פה ולעיתים גם בכתב – הטקסט פעמים אחדות על ידי המורים ופעילויות בעקבות הקריאה בחוברת או במחברת . ( שרובם כלולים באנתולוגיה שלא כמו קטעי הקריאה הקצרים בחוברות, הטקסטים להאזנה ארוכים יותר, כוללים : הםברמת קושי גבוהה הרבה יותרמתאפייניםהספרותית "זמן קסם" ) נוגעים במושגים, ברעיונות ובנושאים הם תחביר ושיח מורכבים יותר, וואוצר מילים עשיר יותר תלמידים . בעקבות ההאזנה העולמם המיידי שלשאינם בהכרח קשורים להוראת הקריאה או ל תוכלו לנהל שיחה בכיתה, לפי ההנחיות הספציפיות במד"ל . אבחון והערכה הערכה היא תהליך איטי של איסוף מידע עובדתי על התנהגויות של פענוח ועל התנהגויות . ההערכה הללוהתנהגויות התיאור וניתוח של – פרופיל קורא / ת גבשאורייניות, במטרה ל להשוואה של ההישגים בפועל להישגים כןו , משמשת בסיס לתכנון המשך ההוראה-למידה תלמידה או תהליך זה מונחה על ידי שתי שאלות שעל המורה לברר : מה הנורמטיביים מצופים . ? ם כעתללמד אותמה יש ? ויםיודע כבר התלמיד , הנערךתלמידיםרק תוך הידוד ( אינטראקציה ) בין המורה למתקבלותתשובות לשאלות אלה ה מתבצעתבכיתה . הערכה כזאת במהלך הפעילות השוטפתותההוראה היום-יומיבמסגרת ואינה חד-פעמית אינהבכיתה . ההערכה עבור התלמידיםבאמצעות פעילויות שהן משמעותיות פרק זמן נתון, אלא מתמשכת ומשולבת בהוראה . יוםבסרק מתקיימת איסוף המידע השיטתי יכול להיעשות במגוון כלים, כגון : תצפית, מבדק ( בסוף נושא או בסוף חוברת ) , מבדקים חיצוניים של הערכת הקריאה וניתוח תוצרים . אם משתמשים במבדקים חיצוניים, יש לשים לב להתאמה בין מטרות המבדק החיצוני והאמצעים שהוא משתמש בהם לבין אמצעים אלה בנקודת הזמן המסוימת . היכרות התלמידים עם ודף לריכוז נתונים . יש למלא את הנתונים האישיים עבוראישייםבמרכז המורים תמצאו מבדקים להדפיס את המבדק לפי מספר התלמידים הנבדקים . אפשר לחזור על , וכל תלמיד ותלמידה שונים של רכישת הבהיבטים יםהמבדק כמה פעמים, כדי לעקוב אחרי התקדמות התלמיד הקריאה . 17 קסם וחברים | מבוא
|

|