|
|
עמוד:7
5 מבוא קסם וחברים | תקבוצות לומדים שונוהרחבה ל גורמים מולדים או נרכשים . מנובעיםהרוכשים את הקריאה עלולים להיתקל בקשיים התלמידים שונים מציגים קשיים בעלי אופי שונה, ועל המורה לאתר את הקושי, לזהות את תלמידים . לצורכי התלמידיםההוראה והתרגול אתמאפייניו ואת השלכותיו ולהתאים הקשיים המרכזיים ברכישת הקריאה א . קשיים בעיבוד הפונולוגי, המתבטאים בקשיים בזיהוי או בזכירה של המילה שפוענחה . ב . קשיים בעיבוד ובזכירה של הסימנים האורתוגרפיים, המתבטאים בקשיים בזכירת הצלילים המתאימים לסמלים או בזכירת רצף הסמלים במילה . ג . קשיים בפיתוח אוטומטיות בקריאה, הגוררים קריאה איטית שעלולה לפגוע בהבנת הנקרא . לתרגל את ותלמידהמוצע מסלול מדורג, המאפשר לכל תלמיד קסם וחברים לכיתה אבתוכנית ועד שיגיע,, וכך לעבד את ההתאמה בין גְרָפֵמָה לפוֹנֵמָהורכיהםצלבהתאםהמודעות הפונולוגית ה . לאוטומטיות בקריא ולאפשר לתלמידים ללמוד,מיומנויות הפענוח הפונולוגייש להיות קשובים לקצב רכישת תשתית אוריינית מפותחת להתקדם בקצבבעלי בקצב המותאם להם . כדאי לעודד תלמידים ד . מהיר יותר ברכישת סימני הניקו כוללות דפי עבודה מותאמים שקצב הלמידה שלהם איטי יותרתלמידיםההצעות לפעילויות ל השולטים היטב ההנעה ( המוטיבציה ) ללמידה . תלמידים לחזק אתופעילויות משחקיות, שמטרתן בקריאה . חשיפה לטקסטים שלהם בקריאה זקוקים לפעילויות המרחיבות את מגוון ההתנסויות לפתח שטף בקריאה , ולעודד אותםאת ההנעה של הקוראים המתחיליםחזק מגוונים עשויה ל הצעות אפשר למצוא "מוריםהוב"מרכז ריך למורהבמד ולהגיע מהר יותר לקריאה אוטומטית . עבורלצד רעיונות להעשרה ולהרחבה,שקצב הקריאה שלהם איטי יותרלקידום תלמידים . תלמידים מתקדמים 7 קסם וחברים | מבוא
|

|