|
|
עמוד:25
22 זמן קסםקסם וחברים | : הקוראים מוזמנים להביע את דעתם על דרכו של הרשלה בהשגת הארוחה – לב העניין • היה הרשלה למה אנחנו צוחקים ? האם – לא ? אם במידת הכבודבבעלת המלוןגנההאם לעשות משהו אחר כדי להשיג מזון ? יכול לפעילויות נוספותותהצע או קובץ אחר מאותו סוג, ,כדאי להביא לכיתה את קובץ סיפורי הרשלה שהסיפור נלקח ממנו ולעמוד ,שלושה סיפורים על דמותו המרתקת של הנוכל החביבאועוד שנייםתלמידיםלהקריא ל המסוגלים לכך, כדאי למנות את תכונותיו של הרשלה תלמידיםעם העל המשותף לכל הסיפורים . בכל הסיפורים, לאפיין את הדרך הנכלולית שלו בהשגת מבוקשו ולנסות להסביר למה אדם כזה הפך לגיבור עממי . שטוזים / דתיה בן דור רקע ספרותי גיון חסר פשר ומשעשע . הכותבת דתיה בן דור-האבסורדיים יוצרת שיר אירשימת המשפטים ת בחרוזים" . זהו יו"שטושלראשי התיבות – " שטוזים"בשםמשפטים שכתבה כנות את הבחרה ל להתחבר אליו בקלות ולחוש בנוח ככותבים . לכל השטוזים כאן מבנה כוליםדגם כתיבה שילדים י . שם עצם מתחרז ) ( פועל ( שם עצם ) אחיד : פעם הנחיה לפעילויות בחוברת חשוב להבטיח שתלמידים יוכלו לבטא את עמדתם האותנטית – סימון רפלקטיבי על רצף ללא חשש מביקורת . עם המורה להתבונן בשורה שיבחרו, להבחין במבנה ( שמות תלמידיםמזמינים את ה – בואו נדבר • של דברים ומילים שאומרות מה הם עושים ) ולהגיע יחד למסקנה על החזרתיות בשיר . . שטויות בחרוזיםמבקשים לשער למה השיר נקרא משפטים מצחיקים שיש בהם – להגדיר את נושא השירתלמידיםעוזרים ל – לב העניין • כוונה של הכותבת להצחיק את הקוראים . זהות את הול – חרוזים הצעות לפעילויות נוספות להציעזמין את התלמידיםאחרי קריאת המשפטים בקול בכיתה וביצוע הפעילויות, אפשר לה "פעם חור פגש – במקום "פעם חור נפל לבור" : לדוגמה . חלופות למחצית השנייה של כל משפט חמור", וכן הלאה . כדאי להתנסות במליאה בחיבור משפטי שטות מקוריים, ולפי הצלחת שולחת הלהכריז על תחרות קבוצתית . זוהי פעילות מאתגרת ומהנה, שווה לכל נפש, תלמידיםה לפארק השעשועים של הלשון כדי לגלות את כוחם ככותבים השואפים למקורי, תלמידיםאת ה לבלתי צפוי ולמשעשע ככל האפשר . 25 קסם וחברים | זמן קסם
|

|