|
|
עמוד:7
4 זמן קסםקסם וחברים | בתהליךנמצאיםמותאמות לתלמידי כיתה א שאינם קוראים או שזמן קסםהפעילויות בחוברת תוך שמירה על ההנאה והחוויה הספרותית . ,של רכישת הקריאה "עם המורה"שתי פעילויות קבועות מופיעות ברוב המוחלט של הטקסטים ומסומנות בכותרת ית מורה או מבוגר אחר ) : י כדי לאותת שהן נעשות בהנח, ( הן אינן מנוקדות במשמעות הגלויה ולעסוק לוודא שהרצף העלילתי מובןשמטרתהפעילות בשיח – בואו נדבר במשמעות הסמויהכןמשמעותם, וב בסיפור ורכזייםשל הטקסט, בדמויות, באירועים המ של הטקסט . והמרומזת חברתיים אצל הדמויות ורגשיים , פיתוח רגישות להיבטים אישייםמטרתושיח ש – לב העניין פיתוח היכולת של כל ; לבחירותיהן ולתגובותיהןהפיתוח היכולת להגיב באמפתי ; בסיפור תלמידה ותלמיד להתבונן בעצמם, לחשוב מה היו מרגישים ועושים אילו עמדו במקומה של דמות העובר במחשבותיו מעמדת לחוויה . – ביקורתיאך אוהד – לעמדת הקוראשובבסיפור, ול כתיבתעל נסיבות ומזמינה את התלמידים להקשיב למידע על הסופרבאמת ? ! ,מההכותרת . הפעילות כוללת שיח על נושאים שהטקסט הספרותי מציףבחשיבה והשתתף בהספר, או ל אחרים על ידיביוגרפיות קצרות של יוצרים נבחרים, פרטים על יצירותיהם או על יצירות שנכתבו אלה נועדוכל . התרחשהבהםמידע היסטורי הנוגע לעלילת הסיפור ולמקומות שובאותו נושא להבנת היבטיה השונים של היצירה הספרותית ולהגברת העניין וההנאה מקריאתה . פעילויות לתלמיד פעילויות הבעה יצירתית בעקבות הטקסט, כמו ציור, פיסול, הכנת מגזרות נייר או – בידיים שלי ייהנו מהיכולת שלהם תלמידיםקולאז'ים ומשחקים בהשראת יצירה ספרותית . בפעילויות אלו ה לתת פרשנות וביטוי עצמי חווייתי בעקבות הקריאה . לגילוי היצירתיות שלהם, תלמידיםמאחר שפעילויות כתיבה מקדמות את ה – בעיפרון שלי יונחו לכתוב בכתיבה ילדית ספונטנית תלמידיםה – הנלמדת לאורך שנה כולה – בחוברת זו הנוחה להם, כשהם משוחררים ממגבלות ומכללים ; כמו שהם יודעים בשלב זה של השנה ובהתאם ליכולתם, כדי שיתרכזו בתוכן שהם רוצים לבטא ללא חשש מביקורת . הוראה "פתוחה" שתאפשרבחוברת סרגלי רפלקציה בצורות מגוונות לעידוד – סרגל רפלקציה לתלמידים לפתח יכולות התבוננות ורפלקציה ויעניקו להם אוטונומיה מסוימת בפעילויות הלמידה שלהם . הפעילות מזמינה את התלמידים להמחיז את הסיפור . אנחנו מזכירים – אטרון שלנו יהת ואפשר להוסיף דמויות של בנים ,שבהצגה כולם יכולים לשחק את כל התפקידיםתלמידיםל ובנות . 7 קסם וחברים | זמן קסם
|

|