עמוד:24

21 זמן קסםקסם וחברים | אבל באופן המכבד – להביע דעות שונות תלמידיםיש לשמור על חופש הביטוי ולאפשר ל את המקום, את המשורר ואת הדיון הספרותי . לחוות דעה על הסיבות להתנהגותו היוצאת דופן של הדוד, תלמידיםמזמינים את ה בהצעת תארים תלמידיםאפשר לסייע ל . ולהציע מילות תואר נוספות לתיאור התנהגותו נוספים על אלה שבגוף השאלה, כמו חצופה, מפתיעה, מדאיגה, מביישת… תו ת נוספיולפעילוותהצע לתאר קרובת משפחה דמיונית שהתנהגותה מצחיקה וגם מביכה . תלמידיםאפשר להציע ל נר-עטרה אופק וריבה בן : בדוימה שעשה אבא שלי / ע רקע ספרותי נכרכו בה במהלך הזמןהסיפור הקטן מציג דמות שכנראה חיה באוקראינה לפני שנים רבות, ו את , את חוש ההומור של האיש, את פקחותומחישיםהמ – גם מומצאים ודמיוניים – סיפורים ממצבים קשים או מביכים ,ביכול, כלבאת יכולתו להיחלץ בתעוזה, בעורמה או בתוםותושייתו תים היה מקור השראה לחלשים י מעין גיבור עממי שלעמדובר בולשרוד בזמנים קשים . ולמקופחים כמותו . מיםהסיפורים ענייניים ותמציתיים מאוד . הם מתחילים ברגע שהסצנה הנוכחית מתחילה, ומסתיי תים קרובות בפואנטה המזמינה את הקוראים להריע להרשלה על הצלחתו לתמרן את ילע או לגחך על רוע מזלו . – הסביבה ולהיחלץ ממשבר אינו,הרשלה נכנס למלון, ואף שהוא יודע שאין פרוטה בכיסומה שעשה אבא שלי בסיפור – מהסס לבקש מיטה וארוחה . כמו בסיפורים אחרים, תעוזתו מביאה אותו לעימות עם אדם אחר סודתמצליח להדאיג ואף לשכנע לעזור לו תמוררשלהאישה שה – בעלת המלון,במקרה זה מציג כאילו היה חשוב במיוחד . ואשה,חסר ערך התחושה היא שאי אפשר לעצור את הרשלה : הוא יצירתי, מקורי, נועז ובטוח בעצמו, וממשיך הסיפור, כדאי לעמוד על תכונותיו אלה אחרי קריאתלסחוט אנשים תמימים לתת לו את מבוקשו . , הגובלות בפגיעה באחרים . אחרותולגנות חלק מהןשל הרשלה, לשבח הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה תיאור רצף האירועים בסיפור בקיצור, ועמידה על ההומור שיש לו תפקיד – בואו נדבר • כפול בסיפור : הקוראים היודעים למה לצפות מחייכים בסקרנות כבר בתחילת הסיפור . הקוראים שטרם הכירו את הרשלה עוקבים אחריו במתח, מעריכים את תעוזתו ואת ל חשבונה מפני שהניחה לאיש יכולתו לעורר סקרנות בבעלת המלון, ולבסוף צוחקים ע מה שנתנה לו . אתהזר "לסדר" אותה, ואינה יכולה להחזיר לעצמה 24 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר