עמוד:5

2 זמן קסםקסם וחברים | בחוברת שני שערים : מה : פרקים תמטייםשישה ( אנתולוגיה ספרותית ) כולל זמן קסםבאנתולוגיההשער הראשון פרק נכללות בכל . כבוד ועוד , בידיים פתוחות,צחוק,מקום לכולנו,יכמו שאנ,שהלב מרגיש בהלימה לנושא המיוצג בשֵׁם ,יצירות ספרות מאת סופרים ומשוררים שוניםשתיים עד ארבע – חותמים שני פרקים המוקדשים לשתי יוצרות ישראליות לילדים . את השער הראשוןהפרק שלכל אחת מהן זכויות רבות בכתיבת ספרות לילדים – אסיף-שטקליס ושלומית כהן-מרים ילן ובהעשרת המבחר הספרותי האיכותי לקוראים צעירים . , בטקסט קצר המפרט את שמות הטקסטים שיפגשו, מציין את תלמידיםכל פרק נפתח בפנייה ל . התמטיאת המשותף להם מן ההיבטמציגומהםהסוגה של כל אחד ולל טקסטים ספרותיים ואחרים הנלווים להם, כ – חגים ומועדים – זמן קסםהשער השני של המיועדים לחגים, למועדים ולעונות השנה . סיפורים, מעשיות וסיפורי עם , הוספנו שיריםהחינוךרשימת משרדתוך משנבחרועל הטקסטים עושים צעדים ה פרי עטם של בכירי היוצרים . בבחירה זו חשבנו על ההנאה הצפויה לילדים כןלראשונים כקוראים עצמאיים, ועל כך ששירים רבים לילדים מספרים "סיפור" בשורות קצרות, ו נוחים יותר לקריאה . מיועדת לשימוש שוטף לאורך השנה, התלמידים לא זמן קסםהיות שהאנתולוגיה הספרותית שליש האחרון שלה, שבו לעדויוכלו לקרוא בעצמם רבות מהיצירות שבחוברת מתחילת השנה יכירו זמן קסם בשרוב יצירות הספרות את,כןהם מסיימים בדרך כלל את רכישת הקריאה . ל או לקריינות המלווה את הספר . הקראת המורההאזנה לאמצעות בהתלמידים כולל יצירות ספרות לחגים, למועדים ולעונות השנה, כפי זמן קסםכאמור לעיל, השער השני של – שמפורט ברשימת יצירות הספרות העדכנית . מכיוון שיש לעסוק ביצירות אלה במהלך השנה גם היצירות הייעודיות – רק מתחילים את רכישת הקריאהתלמידיםהחל בראש השנה, כשה הללו טעונות הקראה לאורך רוב השנה, ומצורפות להן פעילויות דומות לאלה שלצד יצירות הספרות בחלק הראשון של האנתולוגיה . האיורים בחוברת "דודי שמחה"ישנם ספרי ילדים הנחקקים בזיכרון עם האיורים שליוו אותם . לדוגמה, האיור של הלל, וציור הכריכה של שמואל כץ לספר'מאת רות צרפתי הוא חלק בלתי נפרד מהדמות שיצר ע שולח את המתבוננים לחרוזיה של לאה גולדברג . "דירה להשכיר" הילדים כותבת ד"ר תור גונן : "הפונקציות שממלא האיור בספר לגיל על תפקיד האיור בספרות הרך הן רבות . הוא מקביל למילה הכתובה, ממחיש מושגים מופשטים או מספק קונקרטיזציה כאשר דמות הגיבור וסביבתו אינם מתוארים בטקסט, מדגיש או סותר אספקט מסוים מן הטקסט, שאינם נמצאים בטקסט . האיור עוזר לילד לזכור את מפרש ומרחיב את משמעותו על ידי דימויים הסיפור, מפשט עניינים מורכבים והופכם קלים להבנה, מרחיב את כושר התמצאותו של הילד אט רבדים תרבותיים וסמליים,-בסביבתו, מעשיר את עולמו האסוציאטיבי, מקנה לו אט 5 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר