|
|
עמוד:11
9 מבוא קסם וחברים | מבנה ותכולה של חוברות הלימוד ב בזו אחר זו תוך הקניית שמותיהן, הצלילים ", מציגה את אותיות האהכרת האותיות , 1חוברת פונמי . -שהן מייצגות וצורתן, ומקדמת פיתוח מודעות פונולוגית וביסוס הידע הגרפו , ומשמשות לייצוג ף החוברתהמקובצות בסו,עובדים גם בעזרת מדבקות צבעוניותתלמידיםה בפעילויות . הבנה וידעשל אותיות ( ת, מ, ר, בּ, ק, א, י, ל, ה, נ, ד, ב, ש, ח ) בהלימה 31התלמידים מכירים 2בחוברת , ולומדים לקרוא אותן בקמץ, בפתח, בחטף פתח ( רק א, בחוברותלשמות הילדים שהם פוגשים ה, ח ) ובשווא . דפוס הקריאה של פתח מפחית את סכנת ההתקבעות ב-לימוד רק חלק מהאותיות בקמץ להציע לתלמידים טקסטים בשפה טבעית ואותנטית יותר . אפשר פתח ומ - קמץ מיליות שימושיות כמילים גלובליות : כֵן, לֹא, ארבע ,בשתי פעימות,לומדיםהתלמידיםבחוברת זו טקסטים קצרים ומגוונים בשפה טבעית ולהעשיר את לתלמידיםלהציע מאפשרותה – שֶל, אֶת מבחר הפעילויות . בסוף מילה ( אַיָלָה, א" : ה, כגוןתופעות לשוניותמכיריםתלמידיםבחוברת זו המידהבמהלך הל ( הַמחק ) . הע י הידא"הו- שותקת ) , ל' השימוש ( לְתמר ) , ו' החיבור ( וְנדב ) א"ה לומדים את יתר האותיות . כל אות חדשה נלמדת בקמץ, בפתח ובסימן תלמידיםה 3בחוברת טקסטים בשפה טבעית הציגפתח, ול-התקבעות הקריאה בקמץמנוע חיריק, כדי ל – ניקוד חדש יֵש, אֵין . – כמילים גלובליות תנוספוירכשו עוד שתי מיליות תלמידיםיותר . ה . ) שׂ ( שין שמאלית-ל ) את ההבדל בין ש ( שין ימניתמכיריםתלמידיםהמידהבמהלך הל והסגוליציר ההחולם, – סימני הניקוד המייצגים שתי תנועות את התלמידים לומדים 4בחוברת . בכל האותיות , התופעה הלשונית המוצגת בחוברת זו היא הפתח הגנובה באותיות ה, ח, ע שבסוף מילה . שִׂׂיחַ, מַדוּעַ, גָבוֹהַ : לדוגמה ,שורוק וקובוץהתלמידים לומדים את סימני הניקודבמחצית הראשונה של החוברת 5חוברת ב גליםרְמתַהתלמידיםהחוברתהמשך ב . כולההניקודסימני מערכת את רכישת בכך משלימיםו דעתהומוריסטיים, שהמבנה שלהם מסייע לקריאה מוו קריאה שוטפת בעזרת שירים קצרים ושוטפת . שפרסםת ספרות מרשימת היצירות העדכנית הכוללת יצירוהיא אנתולוגיה ספרותית 6חוברת יצירות ספרות בין היתר מופיעות בה . מחוצה להוכן יצירות נוספות שנבחרו , משרד החינוך מרים ילן-שטקליסשל שתי יוצרות מרכזיות : ) ויצירותלחגים ומועדיםהקשרי ( בעיגון . ף שלומית כהן-אסיו להכרת אותיות הכתב העבריות ולתרגול הקריאהנועדה מחברת אותיות הכתב – מן הקל אל הקשה – לפי סדר מדורג . האותיות מוצגות בקבוצות והכתיבה תרגילי המחברת כוללתרמת הקושי בכתיבה . ל מורכבות הצורה ובהתאם ל קריאה וכתיבה לתלמידים שרכשו את כל סימני הניקוד . 11 קסם וחברים | מבוא
|

|