|
|
עמוד:8
לסיכום תרגול בכיתה בכל סעיף נתון גרף של פונקצייה קווית ועליו מסומנת מדרגה . השלימו במחברת את הגדלים החסרים . בכתיבת החישוב למציאת השיפוע ( m ) משתמשים בקו שבר כפעולת חילוק . במונה יופיע השינוי בערכי ה- y , ובמכנה השינוי בערכי ה- x . y א x 1 1 x 321 y השינוי בערכי ה- y : השינוי בערכי ה- x : m = = y ב x 1 1 x 1 – 10 y השינוי בערכי ה- y : השינוי בערכי ה- x : m = = דיון בפעילות הזו עסקתם בשלושה ייצוגים של פונקצייה : ייצוג מילולי, ייצוג גרפי וייצוג בטבלת ערכים . א מה קצב ההשתנות של הפונקצייה מתאר בסיפור של המפלצות ? ב במקרה של שתי פונקציות עולות, איך קבעתם לאיזו פונקצייה קצב השתנות גדול יותר ? כיצד אפשר לעשות זאת בכל אחד מהייצוגים ? במקרה של שתי פונקציות יורדות, איך קבעתם לאיזו פונקצייה קצב השתנות גדול יותר ? כיצד אפשר לעשות זאת בכל אחד מהייצוגים ? אילו מפלצות הולכות במהירות קבועה ? לאילו מפלצות מתאימה פונקצייה קבועה ? 8
|

|